• Jaga lugu:

    Päästeankur veosekindlustus

    Saksamaalt Kielist Leedu Klaipeda sadamasse teel olnud Lisco Gloria läks põlema ülemöödunud laupäeva öösel. Teatavasti sai seal hukka ka mitu Eestisse teel olnud kaubaveokit, mille kahju võib ulatuda mitmetesse miljonitesse. RSA veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissaku sõnul on kõnealune kahju väga ilmekas näide sellest, kui vajalik võib veosekindlustus olla. "Pahatihti jätavad kaubaomanikud veosed kindlustamata, arvates, et vedajal on vastav kindlustus olemas," sõnas Vissak. Ta selgitas, et vedajal tõenäoliselt ongi olemas vedaja vastutuskindlustus, aga see hakkab tööle alles siis, kui vedaja on vastutav kahju tekkimises, ent kaubaomanikku kaitseb ikkagi veosekindlustus, kus on kindlustatud kaup selle väärtuse ulatuses, samuti ei kohaldu veosekindlustuse piirmäärad, mis kehtivad vedajatele. Autovedaja vastutus on aga piiratud 8,33 SDR brutokilo kohta, st et isegi kui vedaja on kahju tekkimises vastutav, piirneb tema vastutus igal juhul ca 150 krooniga ühe kilogrammi kohta. Laevavedaja vastutus on veelgi väiksem, sõnas Vissak.
    KindlustusEst Kindlustusmaakler äriklientuuri juht Toomas Leinsaar rääkis, et antud juhtum on nii värske, et selle puhul ei ole endiselt avaldatud täpselt sündmuse toimumise põhjust. Seetõttu küsimusele, mida sellest õnnetusest edaspidiseks õppida, saab vastust otsida alles siis, kui saab teada, kust laevapõleng alguse sai. "Oli tegemist mõne laevaseadme rikkega - vastutab laevaomanik, oli tegu mõne laeval olnud sõiduki või veovahendi rikkega - vastutab sõiduki omanik, oli tegu veovahendis olnud koormast lähtunud õnnetusega - vastutab kauba saatja või saaja," kirjeldas Leinsaar. Tema sõnul on siiski tõepoolest kindel reegel see, et igasugusel kauba veol peaks kauba omanik esmajärjekorras püüdma oma kauba teeloleku riskid maandada.
    "Üks tuntumaid eesti kõnekäände ütleb, et uppuja päästmine on uppuja enense asi, mis antud kontekstis võib-olla on ka veidi karm, kuid sisuliselt igasugune vara omanik, olgu see vedaja või kauba saatja, peaks alati veidi täpsemalt läbi mõtlema, millist teed pidi ja milliseid transpordivahendeid kasutatakse tema vara edasitoimetamiseks," lausus Leinsaar. Antud juhul, kui kahjusündmus ei saanud alguse veovahendist, ei ole vedaja vastutuskindlustega siin midagi teha, tõdes ta. Eraldi teema on laevaomaniku vastutused sündmuse kontekstis.
    "Merel sõltud laevast, aga merevedaja pääseb tihtilugu hüvitamisest ja kui ei pääse, siis vastutab ju kõigest 2 SDRiga, mis on ca35 krooni kilogrammi kohta," möönis kindlustusekspert Vadim Paltmann.
    Ta selgitas, et ehkki protsessis on igal osapoolel oma kindlustus, need siiski ei asenda üksteist. "Veose omanik valib, kas kulutab raha veosekindlustusele. Autovedaja otsustab, kas teeb CMR-kindlustuse ja ka suuremate laevade vastutus on tavaliselt kaetud vastastikuse P&I klubi poolt,""rääkis Paltmann.
    Kõik kindlustus spetsialistid aga olid ühel nõul, et säärasest õnnetusest väljuvad kõik võitjatena, kui transportijal on vedukile kaskokindlustus ning kaubaomanikul veosekindlustus.
    Maanteeamet jäi laevaõnnetuse tõttu ilma 1,5 miljoni krooni vääringus kolmest kiiruskaamerast. Et need olid kindlustatud, siis laheneb õnnetus probleemita.
    Ülemöödunud laupäeva öösel Läänemerel süttinud parvlaeval Lisco Gloria hävis kolm Eesti maanteeametile kuulunud kiiruskaamerat, mida neid hooldav firma Saksamaal taatles.
    Alarmtec AS on sõlminud veosekindlustuse kõikidele nende tellitavatele kaubasaadetistele, sealhulgas ka maanteeameti kiiruskaameratele, rääkis ameti pressiesindaja Timo Vijar. "Kõnealused kaamerad olid tagasiteel tehasest Eestisse. Antud suunal organiseerib kaamerate transpordi kiiruskaamerate tootjatehas. Hävinud saadetise tarneklausel oli DDU Tallinn ja seega on saadetise juhusliku hävimise risk saatja kanda kuni kauba Tallinnasse jõudmiseni," selgitas ta. Kuna saatetis hävis enne Tallinnasse jõudmist, siis vastutab selle eest kiiruskaamerate tootja, selgitas Vijar. "Praegu on tootja alustanud asenduskaamerate tootmist. Uute kaamerate taatlemise, saabumise ja paigaldamise ajakava on veel täpsustamisel," tähendas ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
FED: Liigume toetuste vähendamise suunas
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: tulemuste sadu ning Hiina hirmud börsil
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Lahkuv juht: Ragn-Sells saab endale ägeda uue juhi
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.