Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Partnerit vaheta nii harva kui võimalik

    Logistikafirma Via3L tegevjuht Elmer Maas ütleb, et mida vähem logistikapartnerit vahetatakse, seda vähem kulu tähendab see ettevõttele. "Vahetamine iseenesest lisaväärtust ei loo. Vahetuse soovitan ette võtta vaid juhul, kui olemasolev partner ei suuda pakkuda kvaliteetset teenust või kui tema teenuse hind on konkurentsist väljas ja ta ei soovi läbi rääkida," soovitas Maas.
    Ka Havi Logisticsi tegevjuht Janek Saareoks pooldab pikaajalist ja lähedast koostööd. "Partneri vahetamine on nagu uus abielu, mis toob kõigile kulutusi ja peavalu kaasa," tõi Saareoks naljatades elulise võrdluse. "Kuid alati tuleb tunnetada turuhinda ja -taset ning partner peab suutma turutaset tagada, kui ei, siis peab vahetama, ja olen seda ka ise teinud," möönis ta. Siiski ei tohiks partnerivahetuse sagedus olla tema sõnul kulude kokkuhoius eesmärk omaette.
    Prisma Peremarketi juhi Katrin Sormuneni sõnul väldivad nemadki erinevate logistikapartnerite kasutamist ja teevad seda äärmisel vajadusel. "Leiame, et efektiivsem on kasutada ühte head koostööpartnerit, kellega koostöö toimib," rääkis Sormunen.
    Sarnaselt vastas Valio Eesti müügi- ja logistikadirektor Mati Virves küsimusele, kui sagedasti vahetab ettevõtte logistika- ja transpordipartnerit, et hoida kulutused optimaalsed. "Nii harva kui võimalik ja nii tihti kui vaja," ütles Virves.
    A. Le Coqi logistikadirektori Erki Lehiste sõnul jälgib ta väga tähelepanelikult transporditurul toimuvat ning on seetõttu kursis erinevate arengutega.
    "Partnerite sagedast vahetust ei pea ma õigeks, kuna see viib põhimõtteliselt olukorrani, kus turult ostetakse ainult hinda, ja koostöö, selle mõiste parimas tähenduses, jääb tagaplaanile," põhjendas Lehiste ja lisas, et A. Le Coqi partnerlus samade transpordiettevõtetega on kestnud juba aastaid.
    Et partnerivahetus ei ole kulude optimeerimisevõti, siis on ettevõtted leidnud omale igaüks parima viisi. Lehiste sõnul on A. Le Coq iga-aastaselt teinud märkimisväärseid investeeringuid logistika efektiivsuse tõstmiseks. "2010. aastal võtsime kasutusele häälkomplekteerimise tarkvara, järgmisel aastal on plaanis juurutada transpordioptimeerimise programm," rääkis joogitootja logistikadirektor.
    Virvese sõnul optimeerib Valio Eesti pidevalt oma jaotusringe, samuti on nad kehtestanud tellimustele miinimumkogused. "Suuremate projektidena oleme viinud läbi ka vähempakkumiskonkursse logistikateenusele," sõnas ta.
    Saareoks kiitis kettide logistika tsentraalseks muutumist. "Mina olen paadunud tsentraalse logistika toetaja - kui tuua näide ja rääkida esmatarbekaupluste kettidest, toitlustusest, siis kogu kaup peaks minema ühest laost ühe autoga tarnepunkti. Mastaabi- ja tehingukulude sääst on sellise skeemi juures üüratu," ütles ta. Tema sõnul on näha, et logistikaturg liigub selle skeemi suunas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.