Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuuendik firmasid suurendab PR-kulusid
Kuuendik Eesti ettevõtetest pigem suurendab järgmisel aastal oma mainekujunduse kulusid, kui vähendab neid. Kolmveerand jätab kulud samaks.
2008. aastal soovis kommunikatsiooniga seotud eelarvet suurendada 38% vastanutest. Kommunikatsioonifirma In Nomine küsitlus 50-500 miljoni kroonise käibega ettevõtete seas näitas, et vaid kümme protsenti neist soovib järgmisel aastal kommunikatsioonikulutusi vähendada.
Ipits valmis kulutama ASi Salvest nõukogu esimehe Veljo Ipitsa sõnul pole kokkuhoid iga kord mõistlik. "Tuleb alati kaaluda, mis on see tulem, kuhu jõuda soovitakse," lausus ta. Kui on ikkagi vaja, siis tuleks kulutused ära teha ja maksta võib-olla ka päris korralikku hinda, lisas Ipits.
See ei ole tõesti see koht, kus vähemalt meie ettevõte peaks kokku hoidma. Ipitsa sõnul pole Salvest viimasel ajal väga palju suhtekorraldusfirmasid kasutanud, küll aitavad neid reklaamiagentuurid. "Meil on oma turundusseltskond, kes on juba pikka aega tööl olnud," ütles Ipits.
Põltsamaa Felixi juhatuse esimehe Anti Orava sõnul kasutavad nemad suhtekorraldusettevõtte teenuseid vastavalt vajadusele. "Võib öelda, et oleme rohkem hakanud kasutama kommunikatsiooniteenuseid," lisas ta.
Enamik vastanutest on kasutanud ja kavatseb tulevikuski kasutada kommunikatsiooniettevõtte teenuseid pigem pressiteadete ja artiklite koostamisel ning pressiürituste korraldamisel. "Pressiteate koostamisega saame ka ise hakkama," lausus Orav ning lisas, et neid aitab kommunikatsioonifirma näiteks strateegilise planeerimise juures.
Suhtekorraldusfirma PR Partner OÜ juhataja Ilona Leib kinnitas, et nemad on orienteeritud pikaajalistele kliendisuhetele, süvenemaks kliendi tegevusvaldkonda ja vajadustesse.
Edasilükatud kuluEnt lisaks põhiklientuuri eest hoolitsemisele palutakse PR Partner aeg-ajalt ka nendesse organisatsioonidesse, kus on majas sees tugev suhtekorraldus olemas, kuid ekspertabi vajatakse mõne keerulisema probleemi lahendamiseks või kriisikommunikatsiooni korral, rääkis ta. "Eraldi turg on veel koolituste tellijad, kellest nii mõnestki on hiljem püsiklient saanud," lisas Leib.
Tema sõnul on kommunikatsioonilt säästmine lihtsalt edasilükatud kulu. "Kui mõni klient on pidanud sellise valiku tegema, siis hoiame pöialt, et tal kõik laabuks," märkis Leib.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.