Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autotootjate kasumiralli
Maailma suuruselt kolmas autotootja Volkswagen AG möödus tänavuses kasumiprognoosis Toyotast. Pingerida juhib vaieldamatult Ford Motor Company.
Volkswagen teatas, et tema üheksa kuu kasum hüppas 5,2 miljardi dollarini, Toyota tänavuse majandusaasta kasum on ligikaudu 4,16 miljardit dollarit. Eile avaldatud raporti kohaselt on Ühendriikide peamise autotootja Fordi kolme esimese kvartali kasum 6,37 miljardit dollarit, tehes temast kõige kasumlikuma ettevõtte antud sektoris.
„Kavatseme aastaks 2018 valmistada kümme miljonit sõidukit ja kavatseme Toyotalt üle võtta müügitulemuste poolest edukaima autotootja tiitli,” edastas Bloombergile Volkswageni tegevjuht Martin Winterkorn, „meie müügitulemused kasvavad jõudsalt ning aastaks 2018 loodame saada sektori parimaid kasumimarginaale.”
Volkswagen paneb üha enam rõhku Hiinale, mida loetakse maailma suurimaks autoturuks. Ettevõtte üheksa kuu kasum sealsel turul on kahekordistunud. Sel aastal investeeris VW Hiinasse üle 6 miljardi euro, et avada seal veel kaks tehas lisaks. VW plaanib nelja aastaga toota Hiinas 3 miljonit sõidukit.
Tänavu on teinud suure tähelennu Ühendriikide autotootja Ford. Eile avaldas ettevõte oma kolmanda kvartali aruande ning tegi oma 107 tegevusaasta suurima kasumi 1,7 miljardit dollarit. Fordi tegevjuht Alan Mulally on teinud aastaga palju suuri muudatusi, et taaselustada firmat. Ettevõte on enam keskendunud oma põhibrändile ja selleks on müüdud maha tütarettevõtted nagu näiteks Volvo. Samuti on enam rõhku pandud kvaliteedile. Tänavu ennustatakse Fordile 7,64 miljardit dollarit kasumit.
Sel aastal on VW eelisaktsia hind tõusnud 60 protsenti, Fordi aktsia on tõusnud 42 protsenti ja Toyota aktsiahinnad on langenud ligikaudu 25 protsenti.