Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajame riigil juhtme kokku

    Veel tänavu jõuab Euroopa autosalongidesse Peugeot' esimene 100% elektriline väikeauto iOn. Olen kindel, et samamoodi teevad ka teised tootjad. Esimene iOn on juba käiku antud - suve lõpul sai selle enda käsutusse Hispaania kuninganna Sofia. Ilmselt ongi kogu elektriautode temaatika tundunud paljudele ekstravagantsusena, mida saavad endale lubada ulmefilmid ja mõned kroonitud pead. Tõenäoliselt on nende paljude hulka kuulunud ka enamik poliitikutest, kelle kaalutlevat tegutsemist on nüüd väga vaja, et emissioonivabad sõidukid muudaksid meid loodust säästvamaks ja linnaõhu puhtamaks.
    Elektriauto ostjal on vaja kindlustunnet, et riigi infrastruktuur toetab tema püüet liigelda keskkonnasäästlikumalt. Kuigi elektrisõiduki saab täis laadida kuue tunniga ka oma kodusest vooluvõrgust ning ühe laadimiskorraga suudab see läbida 150 kilomeetrit, oleks väga vaja ehitada välja kiirlaadimispunktide võrgustik. Võib loomulikult öelda, et jätame selle turu hooleks - kui on nõudlus tarbijate poolt, leidub ettevõtjaid, kes asuvad seda tasakaalustama pakkumisega. Seetõttu kutsungi üles eestimaalasi seda nõudlust väljendama ja mitte üksnes ettevõtjate, vaid ka riigi suunas. Eestil võiks siin olla ka selge majanduslik huvi: meil ei ole naftat, meil on elektritootmisvõimsused. Praegu oleme liiklemiseks vajaliku energia sunnitud sisse ostma teistest riikidest.
    Oluline on vaadata pilti laiemalt, sest jutt ei käi ainult elektriautodest. Järjest rohkem on valmimas hübriide - sõidukeid, mis kasutavad fossiilseid kütuseid efektiivsemalt ja kombineerivad traditsioonilisi kütuseid elektriga.
    Me oleme aastaid kuulnud arutlusi automaksust. Automaks võib tähendada paljusid asju, kuid meile on alati väidetud, et kogu jutt maksust selle erinevates vormides täidab üht eesmärki: säästa keskkonda, suunata inimesi valima vähem saastavaid liikumisviise.
    Ma ei ole automaksu vastu, kui seda tehakse siiralt ja eesmärgipäraselt. Oleme ka Eesti poliitikutega jaganud kogemusi, mis on saadud nendes riikides, kus KW Bruun Peugeot'sid impordib. Tahan tähelepanu juhtida mündi teisele poolele: kui oleme kokku leppinud, millistel alustel riik võiks automaksu koguma asuda, siis paralleelselt tuleks kokku leppida ka selles, mida riik kogutava saastemaksuga teeb. Ühe konkreetse investeeringuna võiks kaalumisele võtta elektriautode kiirlaadimispunktide võrgustiku väljaehitamise toetamise. Senine tagasiside meile kinnitab, et autojuhtide valmisolek keskkonda vähem saastata on olemas, tootjate valmisolek samuti. Jääb ainult üle veel riigil "juhe kokku ajada" - tuua üleminekusse elektriautodele ka teised tugiteenuseid pakkuvad ettevõtted ja kiirendada vastava infrastruktuuri valmimist.
    Eesti on küsitluste järgi riik, kes muretseb Euroopas kõige vähem kliimasoojenemise pärast. Usun, et selle põhjuseks on eestlaste õnn elada riigis, kus on palju puutumata loodust ja puhast õhku. Mina leian, et kui Eesti hakkab alles seejärel mõtlema, kuidas keskkonda hoida, kui see hakkab juba ülekoormatuse märke väljendama, siis on juba hilja. Seepärast kutsun üles siinseid liiklejaid väljendama oma nõudlikkust, et selles valdkonnas lähiajal arenguhüpe toimuks.
    Samuti kutsun üles poliitikuid mõtlema: kui Peugeot toob uue aasta alguseks Eesti turule keskmisele eestlasele taskukohased elektriautod ja hübriidsõidukid, siis milliseid rohelisi stiimuleid toote teie turule valimisplatvormide kaudu?
    Autor: Per Brinkenbeg
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Investeerimisplatvormi juht: rikkusest pole kasu, kui meil planeeti enam pole
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
Soomlastelt Mandatumi ostnud Invalda siseneb Eesti turule
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.