Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajame riigil juhtme kokku

    Veel tänavu jõuab Euroopa autosalongidesse Peugeot' esimene 100% elektriline väikeauto iOn. Olen kindel, et samamoodi teevad ka teised tootjad. Esimene iOn on juba käiku antud - suve lõpul sai selle enda käsutusse Hispaania kuninganna Sofia. Ilmselt ongi kogu elektriautode temaatika tundunud paljudele ekstravagantsusena, mida saavad endale lubada ulmefilmid ja mõned kroonitud pead. Tõenäoliselt on nende paljude hulka kuulunud ka enamik poliitikutest, kelle kaalutlevat tegutsemist on nüüd väga vaja, et emissioonivabad sõidukid muudaksid meid loodust säästvamaks ja linnaõhu puhtamaks.
    Elektriauto ostjal on vaja kindlustunnet, et riigi infrastruktuur toetab tema püüet liigelda keskkonnasäästlikumalt. Kuigi elektrisõiduki saab täis laadida kuue tunniga ka oma kodusest vooluvõrgust ning ühe laadimiskorraga suudab see läbida 150 kilomeetrit, oleks väga vaja ehitada välja kiirlaadimispunktide võrgustik. Võib loomulikult öelda, et jätame selle turu hooleks - kui on nõudlus tarbijate poolt, leidub ettevõtjaid, kes asuvad seda tasakaalustama pakkumisega. Seetõttu kutsungi üles eestimaalasi seda nõudlust väljendama ja mitte üksnes ettevõtjate, vaid ka riigi suunas. Eestil võiks siin olla ka selge majanduslik huvi: meil ei ole naftat, meil on elektritootmisvõimsused. Praegu oleme liiklemiseks vajaliku energia sunnitud sisse ostma teistest riikidest.
    Oluline on vaadata pilti laiemalt, sest jutt ei käi ainult elektriautodest. Järjest rohkem on valmimas hübriide - sõidukeid, mis kasutavad fossiilseid kütuseid efektiivsemalt ja kombineerivad traditsioonilisi kütuseid elektriga.
    Me oleme aastaid kuulnud arutlusi automaksust. Automaks võib tähendada paljusid asju, kuid meile on alati väidetud, et kogu jutt maksust selle erinevates vormides täidab üht eesmärki: säästa keskkonda, suunata inimesi valima vähem saastavaid liikumisviise.
    Ma ei ole automaksu vastu, kui seda tehakse siiralt ja eesmärgipäraselt. Oleme ka Eesti poliitikutega jaganud kogemusi, mis on saadud nendes riikides, kus KW Bruun Peugeot'sid impordib. Tahan tähelepanu juhtida mündi teisele poolele: kui oleme kokku leppinud, millistel alustel riik võiks automaksu koguma asuda, siis paralleelselt tuleks kokku leppida ka selles, mida riik kogutava saastemaksuga teeb. Ühe konkreetse investeeringuna võiks kaalumisele võtta elektriautode kiirlaadimispunktide võrgustiku väljaehitamise toetamise. Senine tagasiside meile kinnitab, et autojuhtide valmisolek keskkonda vähem saastata on olemas, tootjate valmisolek samuti. Jääb ainult üle veel riigil "juhe kokku ajada" - tuua üleminekusse elektriautodele ka teised tugiteenuseid pakkuvad ettevõtted ja kiirendada vastava infrastruktuuri valmimist.
    Eesti on küsitluste järgi riik, kes muretseb Euroopas kõige vähem kliimasoojenemise pärast. Usun, et selle põhjuseks on eestlaste õnn elada riigis, kus on palju puutumata loodust ja puhast õhku. Mina leian, et kui Eesti hakkab alles seejärel mõtlema, kuidas keskkonda hoida, kui see hakkab juba ülekoormatuse märke väljendama, siis on juba hilja. Seepärast kutsun üles siinseid liiklejaid väljendama oma nõudlikkust, et selles valdkonnas lähiajal arenguhüpe toimuks.
    Samuti kutsun üles poliitikuid mõtlema: kui Peugeot toob uue aasta alguseks Eesti turule keskmisele eestlasele taskukohased elektriautod ja hübriidsõidukid, siis milliseid rohelisi stiimuleid toote teie turule valimisplatvormide kaudu?
    Autor: Per Brinkenbeg
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.