• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes kohitseb S-klassi

    Rohelisema tuleviku nimel BMW ja Audiga konkureerimiseks toob Mercedes-Benz turule uhiuue neljasilindrilise mootoriga S-klassi, mis on kõige väiksem mootor mudeli 60aastases ajaloos.

    Colchesterist, Inglismaal pärit Simon Empson on omanud kõiki S-klassi mudeleid alates 1970ndatest, kuid ta pole enda V8 mootoriga varustatud S500 puutunud juba 18 kuud, kirjutab Bloomberg. Mercedese lipulaeva asemel, mille hinnad algavad 60 000 eurost, sõidab mees ligi seitse korda odavama Kia Rioga, sest viimase kütusekulu on umbes 70% väiksem.
    Mercedes on esimene maailma suurematest luksusautode tootjatest, kes paigutab enda tippseeria mudelile sedavõrd väikse mootori. Tulles vastu järjest rangematele standartidele, soovides head imagot ja proovides tagasi võita kliente nagu Empson on autotootjad asunud tegema üüratult suuri investeeringuid.
    BMW on seni investeerinud umbes 1,2 miljardit eurot kütusesäästliku tehnoloogia arendamiseks ning Mercedes on enda "roheliste" investeeringute mahtu enam kui kahekordistanud, ühe miljardi euroni.
    Samas ei kavatse Mercedes teha järeleandmisi S-klassi jõudluse osas, isegi kui mootoriks pannakse väike diisel. Järgmise aasta alguses turule jõudev S250 CDI omab topeltturbot, mis peaks üle kahe tonni kaaluva sedaani viima 240 km/h tippkiiruseni.
    Mercedese teatel paiskab uus mudel õhku vähem süsinikdioksiidi, kui mistahes teine auto samas klassis, ja suudab 0-100 km/h kiirendada 8,2 sekundiga. Praegune S-klassi tippmudel S65 AMG kiirendab nullist sajani küll 4,4 sekundiga, kuid paiskab õhku enam kui kaks korda rohkem kasvuhoonegaase ning 192 500eurose hinna juures saaks inimene soetada endale kolm diiselmootoriga mudelit.
    "Mercedese, BMW ja Audi ärimudelite tõttu ei näe me massilist migratsiooni väiksemate mudelite poole," ütles IHS Automotive'i analüütik Christoph Stuermer Bloombergile. "Me hakkame nägema üsna radikaalseid variante suurtest autodest, mis säilitab nende kliendibaasi," lisas ta.
    Ometi pole BMW veel Mercedesega sama teed minemas. "Mulle meeldib müüa 7. seeria autosid kuue- ja kaheksasilindriliste mootoritega," teatas BMW tegevjuht Norbert Reithofer Pariisi autonäitusel. "Me peame enda autodega kaasa pakkuma elektrimootoreid," märkis ta.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Kolmanda kvartali palgakasv oli viimaste aastate suurimaid
Keskmine kuupalk kasvas kolmandas kvartalis 7,8% ja ulatus 1553 euroni, palgarallit vedas lausa 15% palgatõusuga infotehnoloogia sektor, kus keskmine palk rühib kindlalt 3000 euro piiri suunas.
Keskmine kuupalk kasvas kolmandas kvartalis 7,8% ja ulatus 1553 euroni, palgarallit vedas lausa 15% palgatõusuga infotehnoloogia sektor, kus keskmine palk rühib kindlalt 3000 euro piiri suunas.