Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Süsi ja väetis tõstsid kasumit
Sarnaselt teiste ekspedeerijate TOPi esikolmiku firmadega tõstis transiit edukaks ka ASi Petromaks Spediitor.
Eelmine aasta kasvatas Petromaks Spediitori müügitulu 73% ja kasum kasvas 26 miljoni krooni võrra. Kasvu põhjuseid otsustas ettevõte mitte kommenteerida, oletades, et leht kirjutab nendest nagunii ilusti. Ettevõtte majandusaasta aruande järgi teenindati eelmine aasta peamiselt Eestit läbinud transiitkaupu. Ekspedeerimisteenuseid osutati ligikaudu 1,8 miljonile tonnile kaubale. Põhiline kaup oli süsi, väetised ja värvilised metallid. See muudab mõistetavaks ka Petromaks Spediitori majandustulemuste jõudsa kasvu, kuna Tallinna Sadama andmetel oli söe vedu sadama kaudu eelmisel aastal 405% suurem ja väetiste mahud 76% kõrgemad.
Petromaks Spediitori konsolideerimisgruppi kuuluvad ka AS Jõgeva Elamu, mille põhitegevusala on kinnisvara hooldamine ja haldamine, ning 50% OÜst Reactor Invest, mis omab rendipindu ja teenib tulu, rentides neid ASile Petromaks Stividor. Petromaks Stividor kuulub sealjuures, nagu Petromaks Spediitorgi, peamiselt Sergei Petrovile. Petromaks Stividor on üks kolmest Tallinna Sadama territooriumil asuvast kivisöe lastimise ja lossimisega tegelevast terminalist.
Eelmise aastaga sarnaseid mahtude kasve kivisöega tegelejatel tänavu ei tule. Petromaks Spediitor kirjutab juba oma majandusaasta aruandes, et 2010. aasta jaanuarist on näha negatiivne trend söe ja alumiiniumi kaubamahtudes, mis on tingitud ekspordihindade langusest maailmaturgudel ning tarbimisregioonide muutustest.
Tallinna Sadama statistikast võib välja lugeda, et kümne kuu kokkuvõttes on sadamat läbinud söe mahud eelmise aastaga samal tasemel, kuid seda peamiselt tänu aasta alguse suurematele veokogustele. Märtsist on söe veomahud olnud ebastabiilsed ja jäänud alla eelmise aasta kuistele mahtudele. Seda peamiselt seetõttu, et Hiinas makstakse söe eest paremat hinda kui Euroopas ja Venemaa eelistab seetõttu oma söeekspordi sinna suunata.