Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Häid pühi kaupmeestele!
Ühendriikides tähistasid inimesed eile tänupüha, millele täna järgnev "must reede" tähistab jõuluostlemise hooaja algust. Ootused on sel aastal suured.
On siililegi selge, et läinud aastad on enamikule jaemüüjatele nii Eestis kui ka mujal maailmas olnud ränkrasked, seda isegi pühade ajal. Kuid sel aastal nähakse läbimurret tarbijate kulutustes, seda eelkõige Ühendriikides.
Üks põhjus peitub kindlasti poodide ja kaubanduskettide märksa agressiivsemas müügikampaanias. USA suurima tehnikajaemüüja Best Buy sõnul on tänavu plaanitud reklaamida ja teha allahindlusi rohkem kui eelnevatel aastatel. Traditsiooniliselt on suurimad kauplused tänupühal olnud suletud, kuid sel aastal on nimekaimad poeketid nagu Wal-Mart ja Sears alustanud ostlejate jahtimist juba enne "musta reedet".
Teine põhjus võib peituda viimasel ajal tugevnemist näidanud USA majanduses. Föderaalreservi rahapakkumise suurendamise plaan (mis ei ole veel rakendunud) on pannud inimesi mõtlema inflatsioonile ja kindlasti omab teatavat psühholoogilist mõju tarbijate kulutustele.
Eile saime teada ka, et Ühendriikide majandus kasvas kolmandas kvartalis esialgsetel andmetel 2,5%, mis ületas ökonomistide prognoose ning väljavaated on tasapisi muutumas optimistlikumaks.
Lisaks on sel aastal firmad nagu Best Buy ja mänguasjadepood Toys "R" Us suurendanud enda investeeringuid pühadeperioodil. Toys "R" Us avab sel aastal 600 ajutist poekest eelmise aasta 90 asemel. Samuti on töötajaskonda suurendamas teisedki firmad, mistõttu saab suur hulk tarbijaid jõuluostude sooritamiseks raha juurde.
Oma osa meeletule jõulurallile annavad ka uusi ja huvitavaid tooteid tutvustavad firmad. Nielsen Researchi andmetel soovib kolmandik USA lastest endale kingiks iPadi, millele järgnevad sülearvutid ja iPod Touch. Samuti ei tasu ära unustada nutitelefone. Kõik küllaltki kallid kingid.
Nüüd jääb üle vaid oodata ja vaadata, mis hakkab toimuma edukate ettevõtete müüginumbrite ja aktsiahindadega. Ehk panustate teiegi enda osa nende eduloosse?