Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas teha sihtturu uuringut?
Sihtturu uuringu lähteülesanne peaks olema püstitatud nii, et uuringule järgnevad konkreetsed tegevused. Kui teed asja, mis on "good to know" ja seda rakendada ei saa, siis pole sellel mõtet, sõnas Ekspordi Akadeemia konsultant ja tegeveksportöör Jakob Saks.
„Sihtturu uuringu tegemisel peaks lähteülesanne või põhiküsimus olema hästi vormistatud. Kui küsimus on valesti vormistatud, võib küll saada andmeid, kuid nendega pole midagi peale hakata,“ märkis Saks, kes on ekspordiga tegelenud 13 aastat.
Saks rääkis, et kui ühele konkreetsele uuringule ei järgne tegevusi või kui lähteülesandeid püstitades ei suudetud määratleda konkreetseid tegevusi, mida peab ette võtma erinevate tulemuste puhul, siis ei ole mõtet uuringut teha. Ta lisas, et siin kehtib reegel "good to know" vs "need to know". "Kui teed asja, mis on "good to know", aga seda rakendada ei saa, siis pole sellel mõtet," märkis Saks.
Teine lähtepunkt on tema sõnul see, mis informatsiooni meil on otsuste tegemiseks vaja.
Loe täispikka artiklit tänast paberlehest. Päevapileti saad selleks osta
SIIT.Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.