Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõnel vallal lume koristuseks raha pole

    "See ei ole valla probleem, vaid üleriigiline probleem," ütles Tartu valla kommunaaljuht Aigar Lepp lumiste teede kohta. Tartu linn on isegi osa bussiliine valla rahaga lahti lükanud, sest teedevalitsus ei jõua mitte kuidagi sinna kohale, lisas ta.
    Riigimaanteede koristuse piiraeg on 36 tundi. "Nendel on oma prioriteedid. Me võime metsateid puhtaks lükata, aga inimesed paraku ei saa aru ning neid ka ei huvita, millised on teedevalitsuse teed või Tartu valla teed," lausus Lepp.
    "Meil tegelikult midagi kulutada ei ole, sest selle aasta lumekulud on juba ära kulutatud, kuna eelmine talv oli ränk," märkis ta. Eelmisele lumehooajale kulus Tartu vallas 1,4 miljonit krooni. "Lund ei saa ette planeerida. Muidu on ikka olnud 300 000, võib-olla 500 000 krooni," lisas Lepp.
    Viimsi vallas on lumekoristustöödele rahaline kate olemas. Mullu maksis see 400 000 krooni ehk 10% plaanitust rohkem. "Arvan, et üleliigseid kulutusi suure lume tõttu - nagu oli eelmisel aastal -, ei ole vajadust teha ning me tuleme oma rahaga välja," kommenteeris Viimsi kommunaal- ja heakorraameti juhataja Mart Kraut.
    Ta lisas, et inimestelt on juba tulnud pretensioone, miks pole üks või teine tee korras. "Aga peateed peavad olema meil korras 8-12 tunniga ning kõrvalised teed kuni 36 tunniga," selgitas Kraut. "Me ei saagi teha kõiki teid kohe ja kiiresti, sest see eeldaks mitu korda rohkem finantseeringut ja see oleks ebamõistlik," märkis ta.
    Jõelähtme valla kommunaalnõuniku Indrek Mäeküngase sõnul on kogu territoorium lepingutega kaetud. "Läheb nii palju, kui läheb. Eelmise aasta kolme esimese kuuga olid lumelükkamiskulud 800 000 krooni, selle aasta esimese kolme kuuga olid kulud kaks korda suuremad ehk 1,6 miljonit krooni," rääkis ta.
    Allan Kasesalu maanteeametist kinnitas, et teehooldajatega, kellega on leping sõlmitud, pole tõsisemaid probleeme olnud. "Eraldi raha lumelükkamiseks pole ametil ette nähtud, selleks mõeldud summad kuuluvad teehooldelepingute sisse ning üldsumma on viimastel aastatel olnud üle poole miljardi krooni," rääkis ta.
    OÜ Üle hooldejuhi Mikk Muru sõnul on mahud Põhja regionaalse maanteeameti osas konstantsed.
    "Leping kestab kaheksa aastat ja midagi ei muutu, teed on ühed ja samad kogu aeg ning ainuke asi, mis muutub, on lume paksus," kommenteeris ta. Muru sõnul puhastatakse teid iga päev, aga lund sajab nii palju peale, et töö ei lõpegi. "Mehhanismid on koormatud mitme juhiga, töö toimub vahetustega," rääkis ta.
    Muru sõnul on iga ettevõtte eesmärk rohkem tööd teha ja kasumit teenida, samamoodi otsivad ka nemad tööd juurde. "Tegelikult on hästi raske, raha on juba esimese kuuga ära kulutatud, mis oli talve teedehoolduseks mõeldud ning lund on järjekordselt palju," rääkis ta. Talitöödeks on OÜ-le Üle kaheksa aasta jooksul ette nähtud kindel summa ja raha juurde küsida ei saa, kuigi tööd on palju.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.