Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Airbus andis Boeingule löögi
Täna teatas Euroopa lennukitootja Airbus, et hakkab oma enimmüüdud lennukile A320 pakkuma uusi, ökonoomsemaid reaktiivmootoreid. Ettevõtte suurendab oma konkurentsieeliseid Boeingu ees, kes pole sama võimalust välja pakkunud.
Kahte suurimat lennukitootjat vaevad samaaegselt probleemid, Airbusi uuel, suurimal reisilennukil ei tööta mootorid ning Boeing on juba 3 aastat edasi lükanud oma revolutsioonilist esilennukit Dreamliner. Viimsel ajal on ettevõtete vahel konkureerimine läinud üha pingelisemaks ning täna astus Euroopa lennukitootja järgmise sammu.
Airbus teatas täna, et hakkab alates 2016. aastast oma enimmüüdud lennukile pakkuma 15 protsenti ökonoomsemaid mootoreid. Ettevõtte sõnul läheb arendustöö maksma kuni 2 miljardit dollarit, kuid prognooside põhjal kataks uute mootorite müük arenduskulud.
Mõlema lennukitootja enim müüdud lennukid on kahemootorilised, Boeingul 737 ja Airbusil A320 ning mahutavad 125 kuni 185 inimest. Hinnavahemik sõltub lisavarustusest ning jääb 65 ja 95 miljoni dollari vahele. Ühendriikide lennukitootja panustab oma uuele lennukile, kuid Airbus on avaldanud, et lennukile A320 ei ole oodata järglast enne 2025. aastat. Põhjendusena tõi ettevõte välja materjalide puuduse.
Boeingul on keeruline pakkuda uusi mootoreid kuna lennuki tiibade all ei ole ruumi suuremate ja ökonoomsemate mootorite jaoks. Täna vastas Ühendriikide lennufirma Airbusi avaldusele, et järgmiseks aastaks vähendatakse kütusekulu 2 protsenti ja 2012. aastaks veel 7 protsenti.
Vaatamata Euroopa konkurendi löögile on täna Boeingu aktsia kaubeldud 2,62 protsenti kallimaks 65,44 dollarile.