• OMX Baltic−0,25269,23
  • OMX Riga−0,21918
  • OMX Tallinn−0,071 753,24
  • OMX Vilnius0,15989,76
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 100−0,258 231,89
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,17
  • OMX Baltic−0,25269,23
  • OMX Riga−0,21918
  • OMX Tallinn−0,071 753,24
  • OMX Vilnius0,15989,76
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 100−0,258 231,89
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,17
  • 01.12.10, 21:09

Airbus andis Boeingule löögi

Täna teatas Euroopa lennukitootja Airbus, et hakkab oma enimmüüdud lennukile A320 pakkuma uusi, ökonoomsemaid reaktiivmootoreid. Ettevõtte suurendab oma konkurentsieeliseid Boeingu ees, kes pole sama võimalust välja pakkunud.
Kahte suurimat lennukitootjat vaevad samaaegselt probleemid, Airbusi uuel, suurimal reisilennukil ei tööta mootorid ning Boeing on juba 3 aastat edasi lükanud oma revolutsioonilist esilennukit Dreamliner. Viimsel ajal on ettevõtete vahel konkureerimine läinud üha pingelisemaks ning täna astus Euroopa lennukitootja järgmise sammu.
Airbus teatas täna, et hakkab alates 2016. aastast oma enimmüüdud lennukile pakkuma 15 protsenti ökonoomsemaid mootoreid. Ettevõtte sõnul läheb arendustöö maksma kuni 2 miljardit dollarit, kuid prognooside põhjal kataks uute mootorite müük arenduskulud.
Mõlema lennukitootja enim müüdud lennukid on kahemootorilised, Boeingul 737 ja Airbusil A320 ning mahutavad 125 kuni 185 inimest. Hinnavahemik sõltub lisavarustusest ning jääb 65 ja 95 miljoni dollari vahele. Ühendriikide lennukitootja panustab oma uuele lennukile, kuid Airbus on avaldanud, et lennukile A320 ei ole oodata järglast enne 2025. aastat. Põhjendusena tõi ettevõte välja materjalide puuduse.
Boeingul on keeruline pakkuda uusi mootoreid kuna lennuki tiibade all ei ole ruumi suuremate ja ökonoomsemate mootorite jaoks. Täna vastas Ühendriikide lennufirma Airbusi avaldusele, et järgmiseks aastaks vähendatakse kütusekulu 2 protsenti ja 2012. aastaks veel 7 protsenti.
Vaatamata Euroopa konkurendi löögile on täna Boeingu aktsia kaubeldud 2,62 protsenti kallimaks 65,44 dollarile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele