Väinu Rozental • 1. detsember 2010 kell 21:00

Teine suur sidehäire kahe nädala jooksul

Alates kella 9.58st ei saanud enam tõrgeteta EMT mobiilivõrgus helistada ega lühisõnumeid saata. Samuti oli tugevalt häiritud internetiside ja lauatelefonidega helistamine. EMT teatel ilmnes rike IP-tuumikvõrgus, mille oli valmistanud Ericsson. Mõlema firma spetsialistid tegelesid eile probleemi põhjuste otsimise ning enam kui poolteist tundi kestnud rikke kõrvaldamisega.

Infotelefoni Ekspress Hotline teatel tõi sidehäire neile pigem kasu, sest igasuguste häirete korral helistatakse neile rohkem, ja sissetulev kõne on tasuline, ütles Ekspress Hotline'i sideinsener Indrek Laur.

Lauri kinnitusel toimis neile sissehelistamine tunduvalt paremini kui väljahelistamine. "Klient sai küll sisse helistada, aga meie ei saanud kõnet näiteks edasi suunata," rääkis ta. Lauri andmeil ei saanud nad edasi suunata umbes pooli kõnesid.

Tulika Takso juhi Anne Rebase sõnul oli nende taksodispetšer sunnitud eile tööd tegema nagu 1960ndatel - ruuduline paber ja pliiats laual ning klapid peas. "Kõige suurem mure oli see, et meil oli maas autode positsioneeringu süsteem," kurtis ta. "Tänapäeva taksojuhtimissüsteem on selline, et autod saadavad signaale oma asukohast ja autodele saadetakse tellimusi laiali. Meil see pilt täiesti puudus," lisas Rebane.

Ta märkis, et õnneks on taksodesse alles jäetud ka raadiosaatjad ja seega said juhid teatada dispetšerile oma auto numbri ja selle, kus nad parasjagu on.

Rebase sõnul oli kõige hullem aeg eile siis, kui nad ei saanud tagasi helistada klientidele, kes olid jõudnud enne sidekatkestust takso tellida. "Me ei saanud kliendile teatada näiteks takso hilinemisest," rääkis Rabane.

Rebane ütles, et kindlasti on nad sidejama pärast vähem kliente teenindanud.

Pankade kaardikeskusest öeldi eile Äripäevale, et sidehäirest hoolimata sai pangakaartidega maksta ja töötasid ka rahaautomaadid. Küll oli raskendatud helistamine hädaabinumbrile 112.

EMT avalike suhete juht Kaja Sepp märkis eile Postimehele, et kas ja kuidas mobiilsideoperaator klientidele rikke kahju hüvitab, on veel otsustamisel.

Hetkel kuum