• OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,89
  • OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,89
  • 12.12.10, 23:00

VW ihkab olla kõige suurem

Saksamaa autotootjale Volkswagen ei piisa Euroopa suurima tiitlist ja firma on seadnud sihiks tõusta Toyotast mööda maailma suurimaks autotootjaks nii kasumilt kui ka käibelt.
Viimasel ajal kuuleme üha sagedamini autotootjate taastuvatest kasumitest ja uutest plaanidest. Ometi on Volkswagen neist seadnud sihid kõrgemale kui keegi teine ning plaanib tugeva laienemisega saavutada maailma suurima autotootja tiitli vähemalt 2018. aastaks.
Suure sammu selleks on Volkswagen juba astunud, kinnitades kanda maailma suurimal autoturul ehk Hiinas, seejuures oli Volkswagen esimene välismaine autotootja, kes sisenes Hiina turule ligi kolmkümmend aastat tagasi.
Tänavu müüakse Hiinas rohkem autosid kui koduturul ning hiinlaste ostude toel müüakse esimest korda ajaloos aastaga üle 7 miljoni auto. Hiina üheksa kuu tegevuskasum kasvas firmal enam kui kaks korda, 1,32 miljardi euroni, ja kuni 2015. aastani plaanitakse Hiinasse investeerida 10,6 miljardit eurot.
Hiinat ja muud maailma ei plaanita vallutada ainult Volkswageni brändiga, vaid selleks on firmal mitmeid automarke, nagu Škoda ja Audi. Škoda müük Hiinas kasvas 11 kuuga 56% ning Audide müügimaht on kasvanud 50% võrra. Viimane on ka luksusautode turuliider Hiinas.
Volkswagen on üldistele autotööstuse suundadele ujunud vastuvoolu. Kunagi vaaladena väiksemaid tegijaid õginud Ford ja General Motors kandsid tugevaid kahjumeid tütarfirmade müümisega, kuid Volkswagen on firmasid juurde soetanud ja teinud neist edukad ettevõtted. Škoda või Seati näol ei pea näiteid kaugelt otsima.
Tundub, et Volkswagenil on tõsi taga, ja minagi usun, et ta on võimeline tõusma maailma suurimaks autotootjaks. Otsides analooge, siis Toyota nautis alates 2000ndate algusest tippu tõustes püsivat aktsia hinna kerkimist, ja usun, et sama võib korduda ka Volkswageniga.
Bloombergi andmetel soovitavad pooled Volkswageni aktsiat katvatest analüütikutest seda osta ja praegu tundub see vaatamata aktsia hinna tõusule pikemas perspektiivis õige samm olevat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele