• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line'i üllatav edu

    Aasta tagasi tehtud prognoosides ei osanud Viking Line sedavõrd tugevat neljandat kvartalit tänu taastuvale majandusele ette näha. Suured lootused on ka saabuval eurol.
    "Jäime tulemustega rahule, sest võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga on 2010. aasta neljanda kvartali tulemus oluliselt parem," lausus OÜ Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko. "Eelmisel aastal tehtud prognoosides sellist paranemistendentsi ei saanud ette näha, vaid prognoositi kehvemat tulemust."
    Vaadates kontserni neljanda kvartali tulemusi, siis on Eesti Viking Line'il rahuloluks piisavalt põhjust. Terves kontsernis vähenes reisijate arv ligi 19 000 inimese võrra, kuid Tallinna-Helsingi liinil kasvas reisijate arv aastaga 111 000 inimese võrra, mis oli ka kõige suurem kasv terves kontsernis.
    Borodenko näeb kasvanud reisinumbrite taga kolme peamist tegurit. "Tallinna-Helsingi liinil kasvas Baltimaadest Soome tööle käijate, vabaaja reisijate ning Soome turistide arv," leidis ta.
    Ja kuigi võrreldes läinud aastaga on toimunud tugev taastumine nii Viking Line'i kui ka Tallinki reisijate mahtudes, siis turistide massilist sissevoolu prognoositakse alles tulevaks aastaks, kui Eesti võtab kasutusele euro.
    Soome päevalehele Helsingin Sanomat antud intervjuus loodab Tallink Silja OY tegevdirektori asetäitja Pasi Näkki näha Eestisse reisivate soomlaste arvu suurenemist, sest lisaks kergemale eurodes arveldusele ja hinnaarvestusele suureneb reisijate arv ka puhtast uudishimust.
    Sama meelt on ka Borodenko. "Usume, et 2011. aastal suureneb Soome turistide hulk võrreldes 2010. aasta algusega, kuna tullakse hindu võrdlema, sest kaupade eest saab maksta mõlemal pool Soome lahte eurodes ning võrdlusmoment on inimesele selgem," ütles Viking Line'i juht. "Suurenemist loodame paari kuu jooksul, edasine sõltub juba Eesti kaupluste hinnatasemest. Kui see on turisti loodetust kõrgem, siis edasist suurenemist ei pruugi tulla."
    "Soomlased muudkui räägivad, kuidas neil tõusis euro tuleku tõttu kohvi hind. Meil pole vaja hindu ümardada, sest käibele tulevad ka ühe- ja kahesendised rahad," ütles ajalehele Helsingin Sanomat Aldar Eesti tegevdirektor Riho Mauer.
    Suurem reisijate maht kajastus hästi ka kasuminumbrites, mis 2009. aasta neljanda kvartali 0,3 miljonilt eurolt tõusis sel aastal 7,1 miljoni euroni. Seejuures kasvas grupi käive 6,3% võrra, 130 miljoni euroni.
    "Neljanda kvartali tulemus on oluliselt parem ka tänu eelmisel aastal tehtud laevade planeeritud kuivdokkimistele, mistõttu laevad olid käigus vähem päevi, samuti olid väga suured kulutused laevade remondile ja hooldusele," selgitas Borodenko.
    Kuid mõjureid oli teisigi, nagu näiteks Rootsi krooni tugevnemine ja kütuse kallinemine. "Rootsi krooni tugevnemine avaldas suurt mõju," lausus Borodenko. "Kontserni käive tõusis 12 kuu jooksul perioodil 2009. aasta novembrist 2010. aasta oktoobrini +4,1%, 470,7 miljonilt eurolt 489,8 miljoni euroni tänu suurematele tuludele reisijaliiklusest, mis muu hulgas johtus tugevnenud Rootsi kroonist."
    Kütusehinna tõusu kommenteerides lausus Borodenko, et kütuse kallinedes suurenevad piletihinnad, mis omakorda mõjutavad reisijate arvu. Samas tuleb piletihindadele surve mitmest suunast. "Konkurents kõigi konkurentidega (Tallink, Eckerö Line ja suveperioodil Linda Line) on väga tugev ning seetõttu surve piletihindadele vastav," vastas Borodenko.
    Samal ajal on Swedbank avaldanud värske analüüsi Viking Line'i suurkonkurendist Tallinkist, andes viimasele positiivse hinnangu ja väljavaate.
    "Tuleval aastal jätkub Tallinki kasumlikkuse paranemine," kirjutas Swedbank aktsiaanalüüsis. "Pärast vahepealset äärmiselt keerukat perioodi Tallinki jaoks jõudis ettevõtte läinud finantsaastal kasumisse."
    "Meie arvates on Tallink hästi positsioneeritud, näitamaks kasvavat müüki ja kasumlikkust ka praegusel finantsaastal ning ka edaspidi - majanduskasv Skandinaavias ja Baltimaades on tõenäoliselt lähiaastatel kiirem kui näiteks euroala riikides tervikuna," kirjutas Swedbank. "Paranemise märke näitava tööturu taustal on kerkimas ka tarbijausalduse indikaatorid, mis lubab oodata ka tarbijate suurenevaid kulutusi reisimisele."
    Viking Line'i mõjutavad tegurid on makromajanduslikus plaanis samad, mistõttu võib ka Viking Line'i suhtes olla positiivselt meelestatud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
USA börs jätkas tõusu
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Eesti aasta auto valimisel ruulisid “elektrikad”
Eile õhtul selgus tiitli Eesti Aasta Auto 2022 kandja, milleks on täiselektriline Hyundai Ioniq 5.
Eile õhtul selgus tiitli Eesti Aasta Auto 2022 kandja, milleks on täiselektriline Hyundai Ioniq 5.
Ehitusettevõtete TOP: hinnatõusud pole enam järsud, vaid igapäevased
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.