Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aljas avab EA luhtunud kampaania tagamaa
Estonian Airi kavatsus oli internetileheküljel Cherry.ee leida kliente testides uut kanalit ja pakkuda jõulukingi võimalust, kuid lennundusettevõtte puudulik planeerimine nurjas head turundusplaanid, kirjutas Estonian Airi president Andrus Aljas blogis.
Kampaaniat planeerides vaatasid meie turundusinimesed Cherry eelmisi kampaaniaid, kus enamik pakkumisi on kogunud mõnisada ostjat, tuhandete seas populaarsed on olnud pigem väga odavate kaupade oksjonid.
See on üks põhjus, miks Estonian Air valmistus müüma maksimaalselt paar tuhat vautšerit ning meie sisemine maksimaalpiir sai tõmmatud sinna, kus meie valulävi saaks selgelt ületatud. Iga kampaaniaga kaasneb paratamatult ka efekt tuleviku tuludele. Nii ei müü näiteks ka Ryanair ühe euroga lennupileteid kunagi piiramatutes kogustes.
Kui analüüsida reaalselt juhtunut, siis puuduliku planeerimise üks kõige olulisemaid põhjusi oligi vähene kogemus sotsiaalse ostlemisega, samuti alahindasime inimeste ostujõudu ja –soovi ning tekkinud spekulatiivset huvi.
Kindlasti tunnistame aga oma suurimat viga, millest kogu probleem ka ju tekkis – sooduspakkumise ülempiir jäi kampaania alguses selgelt välja ütlemata, ehkki see oli tegelikult olemas. Edaspidi oleme targemad ja oskame selliseid vigu vältida.
Tänaseks oleme kokku kogunud nende klientide andmed, kes pakkumisest ilma jäid ning meie poolt pakkumise lõpetamisel edastatud aadressile oma e-maili saatsid, ning teinud neile personaalse pakkumise kõnealuse sooduspakkumise vaimus – ikka soodsaks lendamiseks Estonian Airiga.
Lisaks leppisid Cherry ja Estonian Air kokku järgmise ühise allahindluskampaania korraldamise osas järgmise aasta esimestel kuudel.
Vaatamata mõnel pool mainitud “PR ämbrile”, saime me väga hea kogemuse sotsiaalse ostlemisega ning meie kindel plaan on analoogilisi kanaleid tulevikus oluliselt rohkem kasutada.