Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tänu eksimusele lend alla omahinna
Estonian Airi lennupiletite odavmüügis cherry.ee lehel jäi üks nüanss turundusapsakaks ristitud sooduspakkumise peatamise varju. Palju meediakära saanud soodusmüük on hea näide, et kaugele välismaale lendamine võib olla päris soodne, kui lennufirma teeb vea.
Estonian Air kuulutas välja, et annab soodustust 40% pileti lõpphinnast, mis teatavasti sisaldab ka lennujaamatasusid, kütuse lisamaksu jms. Võinuks arvata, et soodustus kehtib vaid baashinnale, sest sellele lisanduvad maksud ja muud tasud võivad pikema lennu puhul ulatuda tuhandete kroonideni ja moodustada kolmandiku või poole koguhinnast.
Lisaks ei opereeri Estonian Air paljusid lende ise, vaid müüb pileteid ka jätkulendudele, näiteks New Yorki, Bangkoki, Tokyosse. Asjatundjad on juba küsinud, mis juhtub, kui Eesti lennufirma ei suuda kõiki vautšereid lunastada. See on reaalne, kui alla omahinna jõuti müüa palju suhteliselt kalleid kontinentidevahelisi jätkulende.
Ilmselt tahtis Estonian Air soodustust anda vaid pileti baashinnast, sest just sellise n-ö jätkupakkumise tegid nad klientidele, kes cherry.ee kampaania peatamise tõttu jäid esialgu piletist ilma.
Samalaadseid apsakaid on maailma lennunduses juhtunud varemgi. Näiteks mõne aasta eest kirjutas Hollandi lennufirma KLM oma veebis piletihindu sisestades koma vale koha peale ning muutis teatud liinidel piletid kordades odavamaks. Info liikus reisifoorumites kiirelt ning mõnigi eestlane käis siis sooduspiletiga Aasia-reisil.
Olen ka ise lennanud nii Hongkongi kui ka USAsse kaks-kolm korda tavapärasest odavamalt, sest lennufirma või vahendaja eksimuse tõttu ei liidetud pileti baashinnale tuhandete kroonideni ulatuvat kütuse lisatasu.