Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autofirma Saabon surnuist tagasi

    Aasta hiljem päevast, mil USA autotootja General Motors teatas Saabi fännide kurvastuseks Rootsi tööstusikooni tootmise lõpetamisest, jätkub Trollhättani tehases töö ning liinilt veereb 39 uut Saabi tunnis.

    Aasta on olnud raske, tõdeb Saab Automobile'i juht Ake Jonsson Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Ent alla vandumisest pole juttugi. Saabi surmasuust päästnud Hollandi sportautode tootja Spykeri juht Victor Muller on niisama optimistlik kui varem – Saabil on helge tulevik!
    Firma ametlike omanike ringi pürib taas ka Vene ärimees Vladimir Antonov, kellelele General Motors väidetava seotuse pärast allilmaga Saabi müümast keeldus.
    Uus algus on Saabil läinud kehvemalt kui loodeti. Aasta hakul tehtud müügiprognoosi – 60 000 autot, on tulnud kahel korral kärpida. Viimati tehti seda oktoobris 30 000-35 000 autole.
    Eriti on tagurdanud Saabide müük firma olulisimal turul USAs, kus novembris müüdi vaid 397 autot. Samas Rootsis on Saabi populaarsus silmanähtavalt tõusul – novembris registreeriti 1119 uut Saabi. See on 86,2% enam kui läinud aastal, mil firma tuleviku suhtes valitses väga suur ebakindlus.
    Prognoosist väiksema müügi tingis suuresti läinud aasta lõpul seisatud tootmise taaskäivitamine – esimesel poolaastal suudeti müüa vaid 10 000 uut autot. Tuleva aasta prognoos – 80 000 autot – on aga jätkuvalt jõus.
    "Isegi kui me tulevaks aastaks seatud plaani ei täida, ei lähe firma hingusele," kinnitab Victor Muller, kes loodab uue aasta hakul sõlmida lepingud edasimüüjatega Venemaa, Hiina ja Brasiilia turul.
    Kasumisse loodab Saab jõuda 2012. aastal, mil turule jõuab üle hulga aja esimene uus "päris Saab". See on 9-3, mille välise kuju lööb märtsis firmaga liitunud uus peadisainer Jason Castriota lukku umbes kuu aja pärast. Castriota on varem disaininud sportautosid nagu Maserati Grand Turismo ja Ferrari 599.
    See mudel ei ole enam General Motorsi platvormil nagu uus Saab 9-5 ning tuleval kevadel turule jõudev 9-4X, vaid Saabi oma loodud uuel põhjal. Castriota plaan on anda Saab 9-3-le tagasi ka varasematest tuntud tilga kuju.
    Kaubamärgidirektor Knut Simonsson lubab Saabile taas ikooni staatust.
    "Meil olid omal ajal autod, mis hakkasid silma. Sihime uuesti ikooni staatust," ütles ta, lubades tuleval aastal uute mudelite poolest Saabi ajaloo intensiivseimat aastat.
    9-3 järel oleks järgmine mudel BMW Mini mõõtu Saab, mida on kaua oodatud. Selleks vajab Saab aga uusi partnereid, projekti finantseerimine on lahtine.
    Saabi omanike ringi loodab pääseda endine Spykeri osanik Vladimir Antonov, kelle seotust allilmaga ei tõestanud ei Rootsi valitsuse ega Antonovi enda USA eskpertidelt tellitud uuring. Saabi ostuks Mullerile raha laenanud Antonov peab praegu Rootsi meedia andmeil kõnelusi General Motorsiga, et taastada oma maine ja ametlikult Saabi osanikuks saada.
    Tasub teada* 2009. aasta 18. detsembril teatas saneerimise all USA autotootja GM, et Saab Automobile läheb likvideerimisele.
    * Aasta hiljem jätkub Rootsis Trollhättanis Saabide tootmine – tööl on 3600 inimest ja liinilt tuleb 39 autot tunnis.* Aastaks 2012 sihib Saab kasumit ja loodab müügi kasvatada 120 000-le autole (tänavu 35 000 autot).
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.