USA turule raha paigutanud investorid, kes on viimase kahe aasta jooksul järginud vaid analüütikute soovitusi, on ilma jäänud suurest kasumist, sest aktsiad, mille analüütikud vaeslapse rolli jätsid, on populaarsetega võrreldes tõusnud enam kui kaks korda rohkem.
Finantsuudisteagentuuri Bloomberg koostatud andmetest selgub, et alates Standard & Poor's 500 indeksi taastumise algusest 2009. aasta märtsist on analüütikute enim hinnatud aktsiad tõusnud 73%, samas kui kehvemate soovitustega väärtpaberid on kosunud sama ajaga 165%.
Ka äsja lõppenud aasta ei osutunud analüütikute soovitusi järgivatele investoritele edukaks. Analüütikute sõnul pidavat 2010. aasta suurimad võitjad olema tehnoloogia ja tervishoiusektor, kuid tegelikkuses oli mõlema sektori tõus kolme kõige väiksema seas, jäädes alla 10%. Kõige vähem meeldisid analüütikutele pankade ja kinnisvarafirmade aktsiad, mis tõusid läinud aastal vastavalt 19% ja 28%.
Pangad olid S&P 500 indeksi seas madalaimalt hinnatud aktsiate seas, kuigi alates 2009. aasta märtsist on need tõusnud 172%. Bloombergi küsitletud analüütikud prognoosivad indeksisse kuuluva 16 panga 2011. aasta sissetuleku kasvuks 44%. Seejuures tasub silm peal hoida regionaalsetel pankadel, sest paranev majandus ja vähenev laenude "korstnasse kirjutamine" on pankade olukorda oluliselt parandanud. Ühe hea näitena toob Sanford C. Bernstein & Co. analüütik Kevin St. Pierre välja Salt Lake Citys baseeruva Zions Bancorporationi, mis tõusis läinud aastaga 89%, kuigi alustas aastat kaheksanda kõige madalamalt hinnatud aktsiana S&P 500 indeksis.
Sel aastal on analüütikud äärmiselt skeptilised S&P 500 kommunaalteenuste firmade suhtes ja investorid, kes üritavad just analüütikutele vastupidiselt käituda, ongi sinna raha viimas. Kommunaalteenuste firmad pakuvad dividenditootlusena 4,32%, mida on enam kui kaks korda rohkem võrreldes S&P 500 keskmise tootlusega. Kõrgemat omanikutulu pakuvad vaid telekomifirmad, kelle dividenditootlus on 5,17%. Kommunaalteenuste sektorile nähakse peamise ohuna langevat maagaasi hinda, mis võib süüa ära teatud osa firmade kasumist.
Jätkuvalt on ameeriklaste kõige suurem probleem kõrge tööpuudus, mis takistab tarbimist ja seega suurt abi aktsiatele ei paku. "Praeguse tööpuuduse juures ei ole me veel metsast väljas," ütles Nomura Holdingsi analüütik Paul Lejuez. "Inimesed ei tunne endiselt, et kõik on nii korras nagu peab." RidgeWorth Capital Managementi fondihalduri Don Wordelli sõnul on Wall Streetilt madalaima hinnangu saanud aktsiatel suurem tõenäosus tõusta turust kiiremini. "Kui sul on aktsia, mida katab 15 analüütikut ja kõik soovitavad seda osta, siis ma ei usu, et sellel aktsial enam suurt tõusuruumi on," sõnas Wordell. "Kui sul on 15 müügisoovitusega aktsia, siis sealt võib loota märksa suuremat tõusu."
Nüüd on suurpankade analüütikute lemmikuks tõusnud jaemüüjad ja restoraniketid - valdkond, mis tõusis läinud aasta ralli jooksul enim ja on 2011. aasta kasumiprognoosidega võrreldes kallim S&P 500st ja mis võidab väga palju tavatarbija nõudluse kasvust.
Priceline.com ja Darden Restaurants on S&P 500 indeksisse kuuluvate ettevõtete seas ühed analüütikute lemmikud, kuigi aktsia põhinäitajad enam suurt kasvu ei prognoosi. Ühendriikide suuruselt teise online'i reisikorraldaja aktsia kaupleb 46 korda kõrgemal teenitud kasumist, mis on kalleim tase alates 2004. aastast. Dardenile prognoositakse aga 13%-list kasumikasvu, mis jääb S&P 500 keskmisele 14%-lisele prognoosile alla.
Samuti võiks analüütikute soovituste põhjal hakata muretsema Apple'i omanikud, kuna firma aktsiat soovitavad praegu osta 49 analüütikut, kuid ühtegi müügisoovitajat firma aktsiale ei ole.
Seega jääb igaühe enda otsustada, kas usaldada analüütikuid ja joosta turvaliselt karjaga kaasa kui lammas, või asuda üksiku hundina ise tegudele. Kindlasti oht kõrvetada saada on analüütikute abil väiksem, kuid meeles peab pidama ütlust - julge hundi rind on rasvane.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Viimased uudised
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele