Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiina kindlustas oma koha autoturu liidrina
Läinud aastal kasvas uute sõidukite müük Hiinas 32 protsenti, 18,06 miljonile, kui sõiduautodele lisaks kaasa arvata ka veoautod ja bussid, teatas täna Hiina autotootjate assotsiatsioon.
Sõiduautode müük kasvas 33 protsenti, 13,8 miljonile. Ainuüksi detsembris müüdi 1,3 miljonit sõiduautot, vahendas agentuur Bloomberg.
Sellega on Hiina kindlalt maailma suurim autoturg – varem liidrikohta hoidnud USAs kasvas sõiduautode ja kergete veoautode müük mullu 11% 11,6 miljonile, näitavad uuringufirma Autodata Corp andmed.
Hiinas on sõidukite müük viimase kümne aastaga pea kümnekordistunud, saades kannustust jõukuse kasvust ja valitsuse tugiprogrammidest, mis nõudlust ergutasid. Alanud aastal võib kasvutempo siiski raugeda, kuna valitsus on lõpetanud maksusoodustused ja muud toetusmeetmed, mis aitasid Hiina autoturul USAst mööda minna.
"Viimase kahe aasta müügikasv on olnud ebanormaalselt suur, saades ergutust valitsuse poliitikast," ütles Bloombergile J.D. Power & Associates analüütik Jenny Gu. "Kui need soodustused nüüd ära langevad, võib sõiduautode müügi kasv kahaneda järgmisel neljal aastal umbes 10%-le," lisas ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.