Teatud esmase ebamäärasuse põhjuseks antud väävlisisalduse osas tehtud erandite interpreteerimisel on ilmselt mõisted "kerge kütteõli" ja "diislikütus", selgitas keskonnaministeeriumi avalike suhete juht Pavel Ivanov.
Järgneb selgitus:
Täiendused, mis lubavad liikurmasinates ning põllu- ja metsamajandustraktorites, laevades jm kasutada kõrgema väävlisisaldusega kütust, olid kooskõlastatud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga. Ainuke muudatus, mis keskkonnaministeerium hiljem sisse viis, oli direktiiviga lubatud erandite paigutamine §4 asemel §3 alla, mis on rohkem kooskõlas direktiivi 2009/30/EÜ Artikkel 4 ülesehitusega.
Teatud esmase ebamäärasuse põhjuseks antud väävlisisalduse osas tehtud erandite interpreteerimisel on ilmselt mõisted "kerge kütteõli" ja "diislikütus".Nii "kerge kütteõli" kui "diislikütuse" korral on naftakeemia seisukohalt tehniliselt tegu nn gaasiõlidega. Ka rahvusvahelises kaubanduses ja maksu- ja tolliameti poolt aktsiisikauba klassifitseerimise mõistes on mõlemal juhul tegu gaasiõliga, s.t nad kuuluvad kaupade nomenklatuuri gruppi "gaasiõlid". Põhiline erinevus nende kahe kauba vahel tuleneb väävlisisaldusest ja kasutusotstarbest. Seega näitavad terminid "kerge kütteõli" ja "diislikütus" otseselt mitte naftatoote liiki kui sellist, vaid naftatoote - gaasiõli - kasutusotstarvet.
Gaasiõli, mida kasutatakse diiselmootorite kütusena, võib nimetada diislikütuseks, gaasiõli, mida kasutatakse kütteks soojuse tootmisel põletusseadmetes, kergeks kütteõliks.
Kuna keskkonnaministeeriumi määruse §3 käsitleb just diislikütustele, s.t mootorikütusena kasutatava gaasiõlile kehtestatud väävlisisalduse nõudeid vastavalt direktiiv 2009/30/EÜ Artikkel 4, siis on raudteeveeremites, põllu- ja metsamajandustraktorites ja väljaspool teid kasutatavates liikurmasinates ning põllu- ja metsamajandustraktorites kasutava gaasiõli väävlisisalduse nõutete paigutus §3 alla korrektsem, kui nende esialgne asukoht §4 all, mis käsitleb soojuse toomisel kütteseadmetes kasutatavate raskete kütteõlide ja gaasiõlide (s.t. kergete kütteõlide) väävlisisalduse piirnorme.
Raudteeveeremid on määrusesse lisatud seoses sellega, et kooskõlastamisele saadetud eelnõu § 4 lõikes 5 oli vajadus täpsustada sisu. Direktiivi artikkel 4 näeb ette, et liikmesriigid võivad lubada tingimuslikult alates 1.jaanuarist 2011 raudteeveeremites ning põllu- ja metsamajandustraktorites kasutada kütust, mille väävlisisaldus ei ületa 1000 mg/kg., mitte kõikides liikurmasinates nagu kooskõlastamisele saadetud eelnõus kirjas oli.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele