Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
15 aasta järel taas päris oma lennukid
Esimene Estonian Airile ehitatud Boeing 737-500 jõudis Tallinna 7. juulil 1995. Nime Koit kandev lennuk valmis USAs Seattle'is Boeingu tehases lennufirma tellimusel. Nii sise- kui ka välisviimistlus oli Estonian Airi kujunduses ja värvides.
Uue lennuki saabumine Tallinna oli tollal suur sündmus. Kapten üle ookeani sõidul oli Anatoli Roost, lennul Ameerika läänerannikult Eestisse saatsid teda Boeingu tehase tippjuhtkonda kuuluv eestlane Ants Roosme ja Eesti tollane suursaadik USAs Toomas Hendrik Ilves, lisaks Boeingutega lendamise väljaõppe läbinud 16 pilooti.
Pool aastat hiljem järgnes esimesele lennukile teine, mis sai nimeks Hämarik. Sinivalgeis värvides lendasid Koit ja Hämarik 2009. aasta sügiseni. Praegu lõikavad need pilvi Ukraina lennufirma Aerosvit Airlines logode all. Ühe 737-500ga - Sinilind - aga võib kohtuda Aafrikas, kus sellega opereerib ELis keelatud lennufirma Zambezi Airlines. Enne 1995. aasta juulit olid Estonian Airi lennukipargis vaid Aeroflotilt päranduseks saadud Jakovlevi, Antonovi ja Tupovlevi tehase lennumasinad, mida kõva müra tõttu Euroopa lennujaamades eriti enam ei oodatud.
Praegu lendab rahvuslik lennufirma üht uut Bombardieri arvestades kaheksa lennukiga.