• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 04.02.11, 12:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ott Lumi: nagu oleks šimpansid New Yorki lahti lastud

IRLi endine peasekretär Ott Lumi märkis EALLi konverentsil, et poliitikute kohatu ja agressiivne tungimine sotsiaalmeediasse näeb välja nagu oleks šimpansid New Yorki lahti lastud.
Ott Lumi sõnul on poliitikud üldiselt meedia ja PR-I võimalusi alahinnanud ning reklaami võimalusi üle hinnanud.
Lumi kirjeldas EALLi konverentsil "Meedia ja Poliitika” poliitikute evolutsiooniteooriat, alustades madalaimast astmest:
 1. Australopiteek-poliitik: puudub personaalne poliitiline agenda, hoiab kinni tubasest tööst, poliitiline eksistents 100% sõltuv parteiliidri armust. Ohutu tüüp, kuna me ei tunne teda. Selle liigi esindajaid võib olla kuni1/5 parlamendist. Liigi baasinstinkt meedias on: “Run, Forrest, run!”, kuna kokkupuude meediaga talle reeglina head ei tähenda.
2. Osav poliitik: eelmisega võrreldes tunduvalt suurem ajumahuga, teadvustab meediat, aga suhestumine sellega jääb teoreetiliseks, kuna praktilist kokkupuudet eriti ei ole. Samuti puudub iseseisev agenda, aga ei pea olema 100% sõltuv partei tagatoa armust. Nn. poliitilise põllutöö kunn. Enne valimisi on kuulda lugusid, kuidas ta on kuskil külas mingit nänni jaganud. Tugeva piirkondliku baasiga, aga kardab meediat. Samas peab tähtsaks tunda ühte maakonnalehe reporterit. Lubab erakonnal panna oma nime e-spämmkirjade alla. Liigi esindajad moodustavad 1/5 parlamendist.
3. Püstine poliitik (vrdl evolutsiooniteoorias püstise inimesega). Üks põnevamaid tüüpe, keda iseloomustab äärmine edevus. Kõigeks valmis, et pääseda meedia fookusessse: “Any publicity is good publicity”. Ka temal puudub oma väljakujunenud agenda, aga see teeb ta agressiivseks, sest ta ei tea, kuidas meediaga ümber käia. Moodustavad arvuka osa poliitikutest. Instinkt: pildile iga hinna eest! Enne valimisi on selle tüübi esindajal kindlasti sündinud perre uued lapsed või peavad nad hõbepulmi, mida siis kindlasti meedias eksponeerima peab. 3 kuud enne valimisi avab oma uue veebilehe, kus palju pilte, aga vähe teksti. Avab ka blogi, mis peale valimisi välja sureb. Lisab teid 2 kuud enne valimisi agressiivselt oma Facebooki sõbraks. Tüütab partei peasekretäri ja meediajuhti - uurib, miks temani jõuavad uudised nii hilja ja kus sünnivad otsused (kus siis veel, kui mitte tema enda peas??). Lehtede arvamustoimetuste jaoks on ta Freddy Krueger.
4. Tark poliitik (homo sapiens). Aja kirjanikud teavad teda ja on huvitatud tema arvamusest. Kujundab ajakirjanike arvamust suurel määral. Üsna laisk tüüp – kuna seda tüüpi poliitikuid on vähe, tunnetab ta oma unikaalsust. Meedia leiab ta ise üles. On eelmise tüübi ehk püstise poliitiku põhivaenlane. Max 1/5 parlamendist. Erakond hindab teda. Lemmikformaadid: arvamuslugu või debatisaated.
5. Kaasaegne poliitik. Sarnane eelmise tüübiga, aga tunneb oma valijat ja moodsaid kampaania- ja meedialahendeid. On valijakeskne. Töö algab pärast valimisi. 1/5 parlamendist või veidi vähem. Ei ala- ega ülehinda meediat. Hindab ka otsesuhtlusvorme. Oskab käituda ka sotsiaalmeediumites, mis on täna üha olulisem.
Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele