Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Dividendid? Optsioonid?

     Tallink Grupi suuromanikud eeostasas Enn Pandiga lubasid aktsionäride üldkoosolekul taas, et laevafirma hakkab maksma dividende. Samuti kinnitati aktsiaoptsiooni programm juhtivtöötajatele ja nõukogu liikmetele.

    Varasem kogemus on aga näidanud, et tegelik elu kipub minema täpselt vastupidi sellele, mida Tallinki suuromanikud aktsionäride üldkoosolekul lubavad. Näiteks dividendide maksmise lubadusega tuli Pant välja ka 2008. aasta jaanuaris toimunud üldkoosolekul ning ka täpselt aasta tagasi.
    Täna veidi enne keskpäeva oli Tallink SPA & Conference hotelli teise korruse fuajeesse kogunenud kirju seltskond. Tallink Grupi aktsionäride registreerimise laua juures sagisid pintsakutes härrad, hallipäised vanataadid, väärikamas eas prouad ja tossudes noorukid. Mõnede näod oli murelikud, mõned vaatasid ootusärevalt ringi. Õhk ei olnud paks, kuid ootusest ärev. Justkui kuuleks varsti suuri uudiseid.
    Koosoleku saali esiotsas kogunesid Tallinki suuromanikud – teiste hulgas muhelev Toivo Ninnas, alati heatujuline Ain Hanschmidt ning vaoshoitud Enn Pant. "Tallink soovib jõuda selleni, et hakatakse aktsionäridele dividende maksma. Millal, seda näitavad paar järgnevat majandustulemust. Tahame, et dividendimaksmine oleks jätkusuutlik. See on meie strateegia osaks," teatab Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant aktsionäridele.
    Ta esitab aktsionäridele oma visiooni ettevõtte jaoks kõige olulisemast. Olulisi punkte on Pandi ettekandes kokku neli. Dividendide maksmine kunagi tulevikus kuulub nende nelja märksõna hulka koos laenukoormuse vähendamisega. "Jätkuv reisijate ja turuosa suurendamine, oluline saavutada maksimaalne klientide rahulolu, haarata kõik kliendigrupid ning lisaks jätkusuutlik dividendi maksmine ja laenukoormuse optimeerimine," loelteb Pant strateegiliselt olulisi eesmärke.
    Aktsionärid nihelevad ootusärevalt. Mõni kallutab ennast ettepoole ja proovib süvenenud pilgul vihjeid juhtkonna nägudelt välja lugeda. Parasjagu tutvustab järgmist päevakorrapunkti finantsdirektor Janek Stalmeister. Üks vanem daam, kes oma uhke karvamütsiga istub ihuüksi esimestes ridades tõstab käe ja küsib küsimuse: “Millal Tallink dividende maksab? Kas järgmisel aastal?“ Selle peale vastab Stalmeister: "Me teeme kõik selleks, et ettevõtte tulemused oleksid selleks väga head. Kas need on selleks head järgmisel aastal? Hetkel me seda väita ei saa," märgib finantsjuht.
    Koosolek jätkub. Nõukogu esimees Toivo Ninnas surub pastaka suupeale ja jääb mõtlikult kaugusesse vaatama. Järgemööda kinnitatakse erinevad päevakorrapunktid, näiteks kehtestatakse ASi Tallink Grupi majandusaastaks 01.jaanuar kuni 31.detsember ning kinnitatakse aktsiaoptsiooni programmi tingimused. "See on juhtivtöötajate motiveerimine. Varasemalt oleksid aktsiaoptsioonid läinud maksu alla. Tänaseks on maksusüsteemi muudetud," selgitab Stalmeister. Omanikele tehtava ettepaneku kohaselt väljastab Tallink Grupp kuni 31. augustini 2013. aastani kokku kuni 15 000 000 aktsiaoptsiooni, aga mitte rohkem kui 780 000 ühele isikule. Iga aktsiaoptsioon annab selle omanikule õiguse osta üks Tallink Grupp aktsia.
    Peale hääletust võetakse vastav päevakorrapunkt vastu, kinnitatakse nõukogu liikmed ning nende töötasu. "Nõukogu liikmete tasus pole muud uut kui see, et kroonid on viidud üle eurodeks," märgib Enn Pant.
    Karvamütsiga vanaproua tõstab taas käe ning soovib esitada küsimust. "Millal Tallink pankrotti läheb?" küsib proua. Aktsionäride hulgast kostab pobinat ja kahinat. "Ei ole plaanis pankrotti minna," vastab küsimuse peale Pant. Tema sõnul pole ettevõttel hetkel plaanis ühtegi uut laevaliini avada, pigem keskenduda põhitegevusele. "Keskendume põhitegevusele – kasum, laenud ja dividendid. Agressiivse laienemise aeg on praegu otsas," lausub ettevõtte juht
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.