Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millal tuleb kasum?

    Nordeconi eile avaldatud tulemused panevad investori kukalt kratsima ja muudavad isegi murelikuks, sest ettevõte pole kasumit näinud viis kvartalit järjest, samas kui ehitussektori taastumine ja neljanda kvartali erakorralised kulud pakuvad mõningast lohutust.

    Uuest aastast tunneme endist Nordecon International ASi uue nimega Nordecon AS, millele liideti kontserni tütarettevõtted Nordecon Infra AS ja Nordecon Ehitus AS. Kulude kokkuhoiu ja kommunikatsiooni tõhustamise eesmärgil läbi viidud muudatus veel neljandas kvartalis rolli ei mänginud ja selle asemel tõusid rambivalguse kätte erakorralised kulud, mis muutsid tagasihoidliku brutokasumi priskeks puhaskahjumiks.
    Nordecon käis neljanda kvartali brutokasumina välja kosmeetilise 25 000 eurot, millega täitus Nordeconi peadirektori ja juhatuse esimehe Jaano Vingi lubadus jõuda neljandas kvartalis brutokasumisse. Paraku sõid ka selle vähesegi ära erakorralised kulud, mis kukutasid firma puhaskahjumi analüütikute prognoosidest kordi madalamale – 6,27 miljoni euroni. Nordecon pole puhaskasumit näinud nüüdseks juba viis kvartalit järjest ning selle ajaga on kahjumina kogutud ligi 20 miljonit eurot.
    Nordeconi tulemused olid ehmatavad isegi analüütikute jaoks, kes nii musti numbreid ei osanud ette näha. Nii näiteks lootis LHV Nordeconilt 6,1 ja Swedbank 5,3 miljonit eurot väiksemat puhaskahjumi numbrit. Samuti ootasid mõlemad pangad Nordeconilt neljandaks kvartaliks ca miljon eurot suuremat brutokasumi numbrit.
    Teist kvartalit järjest mängis suurt osa erakorralistes kuludes Pärnu Keskuse ehitustegevusest tulenevate nõuete allahindluse kahjum. Kui kolmandas kvartalis kirjutas Nordecon 2,6 miljonit eurot Pärnu Keskuse tõttu korstnasse, siis neljandas kvartalis lisandus veel 2,7 miljonit. Sellele lisandus 1,7 miljoni euro suurune kahjum seoses endise Läti tütarettevõtte Nordecon Infra SIA kohustuste realiseerumisega, mis olid tagatud Nordecon AS poolt. Samuti mõjutasid ettevõtte sõnul kasumlikkust keerukad ilmastikuolud, mille tõttu ületasid teehooldelepingute kulud vastava perioodi tulusid.
    Aastaga on kannatanud ka Nordeconi käive, kukkudes 2009. aasta IV kvartaliga võrreldes 14%, 24,25 miljoni euroni. 2010. aasta kogukäive ulatus Nordeconil 99,5 miljoni euroni ja ühtis enam vähem analüütikute aasta lõpu ootustega (LHV 103 ja Swedbank 99 miljoni eurot).
    Ettevõtte juhtkond vaatab aga tulevikku optimistlikult. „Kontsernile senise tegutsemisajaloo raskeimaks kujunenud 2010. aasta lõppes hoolimata suurest kahjuminumbrist siiski helgemas meeleolus. Rõõmu teeb see, et teist kvartalit järjest suutsime olla brutokasumi osas positiivsel poolel,“ märkis Vink.
    „Kontserni lõpetamata tööde portfell on püsinud viimastel kvartalitel suhteliselt stabiilne, ulatudes eelmise aasta lõppedes 88,3 miljoni euroni. Oleme jätkuvalt meelestatud selliselt, et ei haara täna iga töö järele ega püüa mahte kasvatada projektidega, mille osas leiame, et võimalused täna eksisteerivate riskidega toimetulekuks on kasinad,“ ütles Vink.
    Tähtsa tegurina prognoositakse ehitussektori mõõdukat taastumist käesoleval ja tuleval aastal, mis aitaks Nordeconil tööde mahte kasvatada ja loodetavasti saavutada ka paremaid marginaale. Kolmapäeval lõppes juba kurikuulsaks saanud Tallinn-Tartu maantee Aruvalla-Kose lõigu projekteerimise ja ehitamise hanke pakkumiste esitamise tähtaeg, mille võit pakuks kindlasti suurt tuge Nordeconile.
    Investoritel võib tekkida lootus näha juba lähiajal ka taas dividende, millele 2009. aastal pidurid peale tõmmati. Paraku võib järjestikuste kahjumite tõttu eeldada, et kõigepealt üritatakse kasumite arvelt parandada firma finantspositsioone. Samas sõltub dividendi saamine firma suuraktsionäri Toomas Lumani otsusest, mistõttu ei või väga julgelt dividendi saamist prognoosida.
    Investorina suhtuksin endiselt väga ettevaatlikult Nordeconi aktsiasse. Eilse languse tulemusel on firma aktsia kukkunud LHV poolt antud õiglase väärtuse hinnavahemiku (1,40-1,60 eurot) alumisse otsa. Iseenesest hinna poolest on Nordeconi aktsia ahvatlev, eriti kui ehitussektor peaks taastuma, kuid see aktsia kannab endas riski, mida mina ei ole valmis võtma.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Silvia Kruusmaa
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.