Vietnam devalveeris reedel kohaliku valuuta dongi USA dollari vastu umbes seitsme protsendi võrra. Ehkki viimase viieteist kuu jooksul on Vietnam devalveerunud dongi juba neljal korral, oli seekord tegemist jõulisema raha ostujõu alandamisega vähemalt aastast 1993, kirjutas uudisteagentuur Bloomberg.
Valuuta oli mustal turul juba 10% odavam. Kui neljapäeval sai dollari eest 19498 dongi, siis päev hiljem juba 20893 (euro = 28292 dongi).
Mustal turul oli dong aga juba enne reedesest devalveerimist kõvasti odavam. Nii näiteks maksis Vietnami Post & Telecommunications andmeil valuuta mustal turul juba enne devalveerimist 21 300 dongi. "See oli hilinenud katse saada valuutaturg kontrolli alla. Sa ei saa lasta ametliku ja musta turu kursivahel käriseda kümne protsendiks ilma, et sa ei hävitaks valuutarežiimi usaldusväärtust," ütles PXP Vietnam Asset Management juht Kevin Snowball.
Kui ülejäänud Aasia riigid (Hiina, Taiwan, Singapur) üritavad ühe kiireneva inflatsiooni juures hoida oma valuuta tugevana ja kasvatada valuutareserve, on Vietnam pidanud valima teise tee.
"Devalveerimine oli väga sügav. Tundub, et poliitikud soovivad toetada eksporti ja majanduskasvu, mitte võidelda inflatsiooniga," märkis Credit Agricole CIB ökonomist Dariusz Kowalczyk.
Ka intressimäärasid vajaks kohendamist. "Devalveerimine võib pidurdada välisvaluutareservide langust ja rahustada turgu impordist tuleneva inflatsiooni osas," loodab Standard Chartered Kagu-Aasia majanduse analüüsijuht Tai Hui. Analüütik rõhutas, et hinnastabiilsuse ja dongi edasiste väljamüükide lõppemise huvides oleks vaja tõsta intressimäärasid. Kui Vietnami keskpanga nn baasintressimäär on alates novembrist 9%, on turuintress 20 protsendi juures. Vietnami aktsiaturg liikus reedel napilt, seega muutusid aktsiaid dollarisse ümberarvestatuna ka devalvatsiooni jagu odavamaks.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele