Latvenergo ei kavatse oma suurkliente, nagu näiteks ühistranspordifirma Rigas Satiksme, Enefitile loovutada, ütles Äripäevale ettevõtte müügidirektor Davis Skulte.
"Latvenergol on Riias väga erilised äripartnerid, nagu näiteks ühistranspordifirma Rigas Satiksme, mis on meie pakkumised hangetel parimaks tunnistanud alates 2008. aastast, mil Lätis vaba elektriturg käivitus," rääkis Skulte.
"Meie konkurendid on viimastel aastatel saanud mõned uued kliendid nagu meiegi Eestis ja nii peabki elektriturg töötama," märkis ta samas.
Skulte ütles, et Latvenergo hindab oma perspektiive Balti riikides heaks ja tugevdab positsioone nii Lätis kui ka välismaal.
"Osaleme kõigil hangetel, mida peame oluliseks ja kus tahame jätkata. Meile kuulub praegu umbes 30% Balti riikide elektriturust. Loodame 2011. aastal tõusta selle turu juhtivaks elektrimüüjaks, kasvatades müügimahud kahekordseks," sõnas ta.
Riia linnapea Nil Ušakov ähvardas esmaspäeval kohalikud trammid-trollid üle viia eestlastelt ostetavale elektrile, kuna Läti energiagigant Latvenergo tõstab 1. aprillist firmadele müüdava elektri tariife 50% võrra.
Sügavat majanduskriisi ja lätlaste kehva maksevõimet arvestades otsustas Latvenergo väga väikestele tarbijatele hinna samaks jätta. Esimese 1200 kilovatttunni eest aastas saavad kodumajapidamised maksta nagu seni, 8,25 santiimi kilovatttunnist, kuid seda ületava elektrienergia eest tuleb välja käia 10,74 santiimi kilovatttunnist, mis on 30% senisest rohkem.
Latvenergo arvestuse kohaselt 80% kodumajapidamisi hinnatõusu peaaegu et ei tunnegi, koduste majapidamiste keskmine elektriarve hakkab olema 4,36 latti. Arvestades 1. jaanuaril 11% võrra kasvanud võrgutasusid on summaarne elektri hinnatõus siiski krõbe 40%.
See on tekitanud üleüldist pahameelt ja nurinat ning Läti ajakirjandus on täis teravaid ütlemisi nii Latvenergo, hinnatõusu võimaldanud ametnike kui ka poliitikute aadressil.
Seotud lood
Vaid ettevõtteid jutule võtvast Enefitist, mis pakub alates 1. aprillist 50% võrra tariife tõstvast Latvenergost odavamat elektrienergiat, on saanud Lätis vabaturu võrdkuju.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele