Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Apranga – eeskuju Baltikale
Baltimaade juhtiv rõivatööstus Apranga, kes impordib brände nagu Mango, Hugo Boss, Emporio Armani, La Perla ja Zara, pööras aastataguse kahjumi kasumiks. Sellele aitas kaasa äri laiendamine Eestis.
Apranga teenis mullu 16 miljonit litti ehk 4,6 miljonit eurot maksueelset kasumit, samas kui aasta varem oli maksueelne kahjum 19,7 miljonit litti, seisis firma börsiteates. Aastasest kasumist pool teeniti viimase kvartaliga, kui kasum küündis 8,4 miljoni litini.
Kontserni aastane netomüük langes 2009. aastaga võrreldes 4,3%, 301 miljoni litini ehk 87,3 miljoni euroni.
Käibelanguses on süüdi Leedu turg, kus firma tulud kukkusid 6,8%. Lätis tõusis käive 1,4% ning Eestis 7,9%. Paraku moodustab Eesti käive Leedu omast vaid kuuendiku ning on poole väiksem Läti omast.
Küll aga on kontsern laiendamas enda haaret Eestis, kus riiete jaemüük on kõige aktiivsemalt taastumas. Apranga suurendas läinud aastal Eestis olevate poodide arvu kuuelt kümneni ning müügipind kasvas 24,3%, 5500 ruutmeetrini.
Apranga aktsia Vilniuse börsil tõusis täna keskpäevaks 0,55 protsenti, 2,011 euroni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California