Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurehitus toob head palgad või väiksepalgaliste autojuhtidega välisfirma
Eesti Energia uue elektrijaama ehitus maksab 950 miljonit eurot. Esialgu ehitatakse valmis üks plokk, mis maksab 540 miljonit eurot.
Eesti Energiast öeldakse, et juba lähikuudel algavad ehitusplatsil ettevalmistustööd, et anda see üle peatöövõtjale Alstom. Esialgne ehitusprojekt valmib sügiseks ning aasta lõpus alustataksegi kaevetööde ja elektrijaama vundamentide ehitamisega.
Seega hiljemalt aasta lõpuks on Eesti suurimale ehitusobjektile vaja palju veoressurssi. Ühe Viljandi veofirma juhi sõnul võidab transporditööde pakkumise arvatavasti mõni välisfirma.
"Suuremad tööd, näiteks Pärnu linna ümbersõit, on läinud lätlaste kätte madalama hinna pärast," ütleb ta. "Kui hind on madal, on Eestis raske konkurentidelt üle osta sellist kogust tööjõudu," lisab ta.
Transpordi ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson nendib, et elektrijaama ehituse maksumus on hiiglaslik summa, kuid ega see ainult materjali transpordi kulust koosne. "Selge on muidugi see, et materjali on ka väga palju vaja vedada," möönab ta.
Petersoni ütlusel ei ole raske autosid juurde liisida, kuid probleem tekib juhtidega. "Palgad lendavad lakke, sellega tuleb juba ette arvestada," leiab ta.
Välisfirmade sissetungi selle objekti puhul ta ei usu. Kuigi Lätis, Leedus ja Venemaal on autojuhtide palgad väiksemad ja seega on sealsetel ettevõtetel võimalik pakkuda madalamat hinda, ei ole palkade vahe Petersoni väitel nii suur, et suudaks olla nendele juhtidele ahvatluseks töötada alaliselt naaberriigis. Enamasti pole ju tegu rahvusvaheliste vedudega.
"Pigem lähevad need mehed siis juba otse Skandinaaviasse tunduvalt kopsakama palga järele," nendib Peterson.
Autor: ÄP