Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Paulig Cofee müük kasvas 260 miljoni kroonini
Paulig Gruppi kuuluva kohvi hulgimüüja Paulig Coffee käibeks kujunes 2010. aastal 260,2 miljonit krooni ehk 204%, mille juures teeniti kasumina 10,3 miljonit krooni.
Paulig Coffee hinnangul saavutas Balti riikide hulgi- ning jaekaubanduskliente varustav firma 2010. aastaks võetud eesmärgid. 49% müügitulust tuli ekspordist, 51% müüdi Eestisse. Toodangu müük välisturgudele kasvas Läti ja Leedu tütarettevõtete likvideerimise tõttu. Mullu maist hakati nende riikide kliente varustama kohviga Eesti kaudu.
2009. aasta müügikäibeks oli 127,5 miljonit krooni ning kahjumiks 14,1 miljonit krooni. Sama aasta lõpus otsustas Paulig Coffee AS omanikfirma OY Gustav Paulig AB osta enamusosaluse Soome ettevõttes Vendor Group OY, mille tulemusel müüdi Paulig Coffee kohviseadmete äri Vendor Eesti OÜ-le.
ullu juunis pani Gustav Paulig OY Tallinnas asuva valmistoodete lao kinni ja sealtpeale veab Paulig Cofee klientidele kohvi vaheladustamiseta. Mitmesugused tegevuskulud vähenesid 58%, kuid reklaamikulud kasvasid 273%, 16,6 miljoni kroonini. Selle tingis Läti ja Leedu reklaamikulude lisandumine, mida varem tellisid vastavate maade tütarettevõtted.
Ettevõtte töötajaskond kahanes 36 inimeselt 12-le. Palgakulu koos maksudega oli 6,4 miljonit krooni ehk 47% väiksem kui 2009. Kuna Paulig Coffee jäi 2010. aastal plussi, vähendas ettevõte võlga Euroleasing OY ees 8 miljoni krooni võrra.
Paulig Coffee tänavuseks eesmärgiks on saavutada kohvituru senisel tasemel püsimise tingimustes 2%-line mahuline müügikasv.
Tuleb arvestada, et järsult kasvanud kohvitooraine hinnad suurendavad käivet, kuid võivad vähendada kasumlikkust. Sellele vaatamata prognoosib Paulig Coffee 2011. aastaks 24 miljoni euro suurust käivet ja ärikasumi tõusu 0,93 miljoni euroni.