Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BLRT Grupp ehitab merepõhja süvendaja
Laevaehitusfirma Vakaru Baltijos Laivu Statykla võitis ettevõtte Rohde Nielsen korraldatud konkursi põhjasüvendaja ehitamiseks.
"Meie jaoks on see leping järjekordne võimalus ennast erilaevade ehitamise turul näidata," ütles BLRT Grupi juht Fjodor Berman. "Põhjasüvendaja täiendab juba üsna muljetavaldavat nimekirja meie teostatud projektidest, mille seas on näiteks platvorm WindLift1 tuulegeneraatorite paigaldamiseks ja hooldamiseks, trafoplatvorm Odin ning mitu laeva naftapuurplatvormide hooldamiseks."
Ehitus algab tänavu juulis ja kestab kuni järgmise aasta lõpuni. Pärast valmimist suundub põhjasüvendaja Mosambiiki Beira sadamasse, kus praegu ehitatakse uut terminali. Seal hakkab ta tegema süvendustöid kuni 25 meetri sügavusel ja kuni 15 meremiili kaugusel rannikust.
Erilaevale paigaldatakse kaks peamootorit MAN ja üks mootor liiva pumpamiseks. Aluse pikkus on 82 m ja laius 16 m, veeväljasurve (DWT) 3900 tonni, maksimaalne süvis 5,5 m ning punkri mahutavus 2500 m3.
Põhjasüvendaja baasprojekti koostab Rootsi ettevõte FKAB. Tehnilise dokumentatsiooni ettevalmistamise ja seadmete ostmisega tegelevad kontserni ettevõtted Western Baltic Engineering ja Elme.
BLRT Grupp on Eesti erakapitalil põhinev kontsern, mille koosseisu kuulub 70 ettevõtet kaheksas Euroopa riigis. Teised kontserni firmad tegelevad suuremahuliste kõrgtehnoloogiliste metallkonstruktsioonide tootmisega, masinaehitusega.
Rohde Nielsen A/S on Taani ettevõte, mis teeb sadama akvatooriumis põhjasüvendustöid kogu maailmas. Firma teostas neid töid ka Muuga sadamas.