Küsimustele vastab Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots.
Kas tiitel tuli üllatusena? See oli päris suur üllatus. Registreerusime konkursile üsna viimasel minutil. Aga võistluse progresseerudes enesekindlus natukene kasvas. Tundsime ennast kindlamana, kuna meil oli tervikkontseptsioon: toote nullist arendamine koos jõulise lansseerimisega.
Auhinda võib nimetada Eesti turunduse Oscariks ja see on väga suur au, eriti meiesuguse äri puhul, kus tegu on kiiresti ringleva tarbekaubaga. Ega meie valdkonda selliseid auhindu eriti sageli ei tule, pigem teenuste ja interaktiivsete tegevuste valdkonda.
Mis on Saib? See on kombinatsioon leivast ja saiast. Pagaritoode, mis on valmistatud 100% rukkijahust, samas on tal saia pehmus ja konsistents, mis oli kõige suurem tootearenduslik väljakutse. Tootearendus oli päris pikk, kestes üle kahe aasta ja hõlmates väga paljusid ettevõtteid. Vajadus tuli sellest, et rukkijahu toodete tarbimine on langev trend, pehmed saiatooted tulevad jõuliselt peale. Otsisime lahendust, kuidas teha rukkitoodet, mis oleks samas sama pehme ja lapsesõbralik kui sai.
Kui pikk tootearendusprotsess tavaliselt on? Saibi puhul oli tegu tõelise innovatsiooniga. Üldjuhul kestab tootearendus neli kuni kuus kuud ideest kuni lansseerimiseni.
Kuidas tootearendus Leiburis toimub? Meil on tootearendusrühmake, kes regulaarselt koos käib. Päris palju ideid tuleb väljastpoolt maja, näiteks tarnijatelt või messidelt. Tuleb improviseerida, innovatsioon ei toimu varasemaid uuringuid vaadates.
Nimekonkursi korraldas reklaamiagentuur, kes valmistas ette pika nimekirja erinevatest võimalustest. Ja nende seas oli ka Saib.
Kui oluline on koostöö reklaamiagentuuriga? Väga oluline, meil endal pole majas ei sellist ajalist ressurssi ega kompetentse. See on strateegiline turunduspartner, kes aitab mõelda ka raamidest väljaspool.
Kui suure osa Saib teie müügist moodustab? Eestis toimuvast müügist moodustab ta rahas ca 10%, mis on uue toote jaoks väga hea tulemus. Ambitsioonid olid alguses väiksemad, tundus, et see on nišitoode, mida võib olla keeruline turundada, aga nimi oli toote üks tugevamaid väliseid tunnuseid, mis aitas seda üles töötada.
Mis turunduses praegu töötab ja mis mitte? Teeme vähem tooteid, aga seda jõulisemalt neid lansseerime, tekkinud on rohkem läbimõeldust.
Eestis on kommunikatsioon tootja ja tarbija vahel tööle hakanud. Saib vallandas positiivse tagasiside. Aga meile tuleb ka kriitilist tagasisidet. Kuna me toodame ka Soome turule, siis on näha, et soomlased on harjunud andma rohkem tootjale tagasisidet, aga ka Eestis hakkab see arenema.
Saib oli tootearenduse mõttes tõsine ja aus toode, millel oli eriline nimi ja mille lansseerimiskampaania oli enam-vähem traditsiooniline. Võib öelda, et eriline toode ja nimi ning hea kättesaadavus tagasid selle, et see osutus väga edukaks. Ka meie kliendid ehk jaekaubandus võttis selle väga hästi vastu.
Toote vastuvõtt oli nii hea, et kaks nädalat peale lansseerimise algust vähendasime massimeedia eelarvet, kuna toimus suust-suhu turundus: Saibist räägiti foorumites, blogides, uudistes jne. See oli meie jaoks märkimisväärne tulemus.
Seotud lood
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Enimloetud
5
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele