Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks minnakse välismaa sihtturgudele mütsiga lööma?
Väidan, et Eesti ettevõtted ei oska oma kodulehti välismaistel turgudel otsimootorites leitavaks teha. Eriti välismaistel turgudel. Miks jäetakse kasutamata nii perspektiivikas kliendiallikas?
Uuele turule sisenedes piirdutakse tavaliselt kodulehe tõlkimisega, kuid peaaegu täielikult jääb kasutamata otsingumootorite piiramatu potentsiaal toetada ettevõtet uute klientide ja külastajate leidmisel. Miks mitte investeerida ka sellesse, et ettevõtte koduleht sihtturu keeles ka üles leitaks? On ju teada, et kolm esimest tulemust otsingumootorites saavad ca 80 protsenti otsijate klikkidest, alates viiendast tulemuste leheküljest ei ole sind teoreetiliselt enam olemas. See kehtib kõikidel sihtturgudel. Seega, lihtsalt lehekülje tõlkimine ettevõtet ei aita.
Kuidas koduleht otsingutulemustes siis nähtavaks teha? Mitme riigi turule suunatud veebilehtede üks peamisi puudusi peitubki just rahvusvahelises otsingumootorite optimeerimises (international search engine optimization ehk International SEO). Teiste sõnadega, välismaal oma teenuse või kauba müümine interneti kaudu on raske, kui koduleht ei toeta tegevust ehk ei too otsimootorite abil kliente.
Klientidel on harjumus valida teenusepakkujad, kes on kergemini kättesaadavad ja tunduvad usaldusväärsemad, kuna asuvad otsingutulemustes paremal positsioonil. On ju elementaarne, et ettevõte koostab välisturule sisenemisel iga turu jaoks eraldi strateegia, mis vastab selle riigi omapärale. Miks seda ei tehta siis kodulehe puhul? Ettevõtte visiitkaardi puhul internetis?
Otsingumootorite loogika on eri riikides erinev. Selleks tulebki kodulehte optimeerida, et nii lehekülje omanik kui ka otsimootor saaks sellest ühtmoodi aru. Kodulehe sisu tuleb üles ehitada iga konkreetse riigi ja keele põhiselt.
Otsijatele kvaliteetsema sisu tagamiseks eelistavad otsingumootorid eri parameetreid/faktoreid, mille põhjal nad siis olenevalt riigist vastava keele jaoks kõige sobivamaid tulemusi pakuvad. Tänu neile tulevad nt google.ee abil otsides esimesteks tulemusteks eestikeelsed ja Eesti IP-aadressidel asuvad leheküljed, mitte välismaa autoriteetsemad lehed täpselt samade märksõnadega. Sama toimub raja taga.