Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volkswageni aktsia on odav
Volkswageni aktsia hinna-kasumi suhe on 7,5. Suurem asi dividendiaktsia praeguselt hinnalt see ei ole. Lihtaktsiale on dividendiettepanek 2010. aasta eest 2,20 eurot ja eelisaktsiale 2,26 eurot aktsia kohta, mis teeb dividenditootluseks 1,9-2,0 protsenti.
Eelmine aasta läks Volkswagenil hästi. Müüdi 2009. aastast 13,7 protsenti rohkem autosid ehk 7,2 miljonit. Käive kasvas 20,6 protsenti, 126,9 miljardile eurole. Eelmine aasta teenis autotootja rekordilise ärikasumi - 7,1 miljardit eurot võrreldes aasta varasema 0,96 miljardi euroga. Aktsionäridele kuuluv puhaskasumiosa oli 6,8 miljardit eurot. Lihtaktsial kasvas kasum aktsia kohta 2,37 eurolt 15,17 eurole ja eelisaktsial 2,43 eurolt 15,23-le.
2011. aastaks prognoosis ettevõte mullusest enam müüdud sõidukeid. Ka käive ja ärikasum peaksid ületama mullust tulemust. Positiivse mastaabiefekti juures mõjuvad negatiivselt volatiilsed intressimäärad ja valuutakursside kõikumised ning toorainete hinnad.
Ettevõte esitas ambitsioonikat 2018. aasta strateegiat, kus eesmärk on tõusta majanduslikus ja ökoloogilises mõttes liidriks. Ettevõte kasutab mitut kaubamärki - lisaks Volkswagenile kuuluvad portfelli Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborgini ja Scania. Käimas on ühinemisprotsess Porschega.
Üleilmne autoturg peaks kasvama 2010. aasta 71,9 miljonilt sõidukilt 2018. aastaks 100,9 miljonile sõidukile ehk 40 protsenti. Sellest 29 miljonist täiendavast autost peaks IHS Global Insighti prognoosi kohaselt müüdama Hiinas 9,9 miljonit, Indias 2,8 miljonit, Ida-Euroopas (koos Venemaaga) 2,9 miljonit ja Põhja-Ameerikas 5,6 miljonit. Volkswagen on kinnitanud väga tugevalt Hiinas kanda.
Viis aastakümmet börsil. Volkswageni aktsia läks börsile 7. aprillil 1961. Aktsia tõusis kiiresti 350 Saksa margaselt emissioonihinnalt 750-le margale. Kes toona ostsid aktsiat 350 Saksa marga eest, on läbi kahe aktsiaspliti 20 lihtaktsia omanik, mille turuväärtus oli umbes 2200 eurot ning dividenditulu on saadud 570 euro ringis.
Riskifondidest spekulantidele on Volkswageni aktsia sõimusõna. 2008. aastal, kui börsid elasid läbi krahhi, rahaturud seiskusid ja kardeti majanduslike õudusunenägude täitumist, kukkusid autotootjate aktsiad. Volkswageni aktsia langes vähe. Fondijuhid leidsid, et aktsiaturgude kukkudes on Volkswageni oma nagu valge vares ning seda müüdi massiliselt lühikeseks, lootes need hiljem odavamalt tagasi osta. Majanduskrahh ei saa ju hästi autode müügile mõjuda.
Tuli pommuudis, et Porsche on kaudselt omandanud 74,1protsendise osaluse Volkswagenis.
Defitsiit tõstis väärtust. Üleilmse aktsiakrahhi aegu, kus valitses tõusvate aktsiate puudus, tõusis Volkswageni aktsia hind kahe päevaga 210 eurolt enam kui tuhandele eurole. Alam-Saksimaa liidumaal oli 20,1protsendine osalus, mistõttu vabades kätes oli vaid 5,8 protsenti aktsiatest. Riskifondid olid aga müünud lühikeseks 12 protsenti Volkswageni aktsiatest ehk palju rohkem, kui neid olnuks võimalik turult kokku osta.
Ühel heal päeval oli Volkswagen hetkeks maailma kõige väärtuslikum kompanii turuväärtusega 240 miljardit naela, kirjutas The Telegraph.
Fondidele siiski halastati ja anti võimalus osta tagasi rohkem aktsiaid, kui oli vabades kätes. Ühel või teisel põhjusel näitab finance.yahoo jätkuvalt ettevõtte turuväärtuseks 257 miljardit eurot, mis näib ulmeline. Kalkuleerisin ja võrdlesin arvutust Bloombergi, Reutersi ja Saksa ärilehe Handelsblatti andmetega, ettevõtte turuväärtus on siiski vaid 52,5 miljardi euro kandis (lihtaktsiad ja eelisaktsiad kokku).