Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Expedia lööb ennast kaheks firmaks
Maailma suurim online-reisibüroo Expedia Inc plaanib ennast kaheks ettevõtteks jagada, eraldades reklaami-meediaettevõtte TripAdvisor.
Expedia tegevjuhi Dara Khosrowshahi sõnul on TripAdvisor jõudnud sinnamaani, et on valmis eralduma ja olema eraldi meediaettevõtte, vahendab The Wall Street Journalist.
„Eraldumisel on tähtis suurus, globaliseerumine ning mitmekesised tulud. TripAdvisor on tõesti selleks valmis,“ kommenteeris Khosrowshah.
Expedia on online-reisibüroo, mille kaubamärkideks on Expedia.com, Hotels.com, ja Hotwire, samas TripAdvisor on aga reisidele suunatud reklaami- ja meediaettevõtte.
Benchmark Capitali analüütiku Frederick Morani aitab see tehing suurendada aktsiate väärtust, võimaldades tunnustada turul TripAdvisori tulude kasvu, mis jäi enne Expedia tulude varju. TripAdvisori tulud kasvasid eelmisel aastal 38%, mis oli märksa rohkem kui ettevõtte kogukasv.
Khosrowshah rõhutas, et ettevõtte eraldumine ei mõjuta Expedia võimet võistelda konkurentidega nagu näiteks Priceline.com „Expedia konkurentsivõime põhineb sellel, kui kiiresti me uuendame oma nimekirja ja parandame teenuste kvaliteeti;“ lausus Khosrowshah.
Ettepanekule oodatakse veel äriühingu juhatuse heakskiitu.
Expedia eelmise aasta neljanda kvartali kasum kasvas 30% võrra. Expedia eesmärk on parandada oma konkurentsipositsiooni, investeerides oma Expedia platvormi ning laienedes Aasia ja Vaikse ookeani piirkonda ning Lõuna-Ameerikasse.