Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ulmeliste sõidukite asemel ootab ees energia efektiivsem kasutamine. Tulekul on hübriidtehnoloogiad

    Transpordisektorile seatakse üha enam piiranguid ja nõudeid nii keskkonna, tööaja kui ka liikumisvõimaluste vallas. Siiski pole mõtet oodata lendavaid sõidukeid ja ulmelisi lahendusi. Utoopilistest transpordikeskkondadest on tähtsam energia efektiivne rakendamine.
    Mõistlik ja säästlik ressursside kasutamine aitab kasvava rahvastiku ja piiratud ressurssidega elukeskkonna maakeral meeldivaks ja jätkusuutlikuks muuta. Volvo on identifitseerinud kolm peamist probleemi, millega peab tegelema normaalse elukeskkonna säilitamiseks: heitgaaside mõju, ressursside piiratus ja kliima soojenemise kiirenemine. Euroopa Liidus ennustatakse, et järgneva 15 aasta jooksul kasvab transpordisektor tulenevalt paranevast elatustasemest 50%. Kasv toimub peamiselt veokite arvel, kuna tegemist on kõige paindlikuma transpordilahendusega, aga see tuleb saavutada koos rangemate keskkondlike normide ja intermodaalsusega.
    Eksisteerivad lahendused ja suurem transpordivajadus toovad kaasa intermodaalsuse tähtsustamise, parema koostöö erinevate transpordiliikide vahel ning pikemad ja raskemad veokid. Arvestades sellega, et 20 aastat tagasi oli ühe veoki emissioonide hulk sama suur kui tänapäeva 100 veokil, siis samalaadne areng jätkub ka tulevikus. Veidi ulmelisemalt mõeldes oleks keskkonnasääst märgatav juba vanade sõiduvahendite likvideerimisel ja uutega asendamisel, kuid seda muidugi mitte ainult kommertstranspordis, vaid laiemalt.
    Peamise kasutatava kütuse puhul lähitulevikus muutusi ei tule. Selleks jääb ikka diislikütus. Ekspertide sõnul saab toornafta otsa ja tulemusena tõuseb kütuse hind. Mis juhtub? Kord on dramaatiline tõus juba toimunud, aga see ei muutunud midagi. Keskmise tarbekauba hinnas on transpordikulu osakaal vaid 3% ja kütuse osakaal selles omakorda kolmandik. Kui kauba maksumus kokkuvõttes protsendi võrra suureneb, siis ei ole mõju lõpptarbijale eriti suur.
    Küsimus on pigem selles, kuidas me toornaftat kui piiratud ressurssi kasutame? Olemasolevate lahenduste energia efektiivsem kasutus on üks võimalus pikendada lõppevate kütuste jätkuvust.
    Volvo veokijuhtide koolitusprogrammi abil saab kütusekulu ligikaudu 10 protsenti vähendada, piiratud määral (5-10%) biokütust lisandina kasutades veel 10%. Samuti levivad hübriidtehnoloogiad. Tegemist on efektiivse ja keskkondlikult jätkusuutliku lahendusega, kus on kokku viidud elektri- ja diiselmootori parimad omadused. Hübriidsõidukid on puhtamad ja vaiksemad ning märgatavalt kliimaneutraalsemad kui praegused üldlevinud mootoritega autod. 5-10 aasta pärast, kui akude tehnoloogia on edasi arenenud, muutuvad hübriidlahendused konkurentsivõimelisemaks. Hübriidlahenduste abil on võimalik energia kasutamise efektiivsust kütusekulu vähendamise kaudu suurendada (kuni 20%).
    Utoopilised ideed lendavatest autodest ja veokitest ei paku kahjuks lahendusi lähitulevikus kasvavale transpordisektorile. Uute infrastruktuuritüüpide loomisest tähtsam on leida eksisteerivatel infrastruktuuridel põhinevaid kliimaneutraalseid lahendusi, mis muudaks meie ümbritseva keskkonna jätkusuutlikuks ja meeldivaks elukohaks.
    Autor: Lennart Pilskog
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.