Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Kaubamaja müügitulu kasvas 2,5%

    Tallinna Kaubamaja kontserni 2011. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 96,1 miljonit eurot ehk 2,5% rohkem kui mullu samal ajal, teatas ettevõte börsile.

    2010. aasta I kvartali müügitulu oli 93,7 miljonit eurot. Võrdlusbaasi mõjutas 2010. aasta juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks, mis kahandas kontserni 2011. aasta I kvartali müügitulu 0,5 miljoni euro võrra.
    Alates 01.01.2011 korrigeeris kontsern müügitulu arvestuspõhimõtteid, mille tulemusena kõik regulaarsed tulud kajastatakse müügituludes. Varasemalt kajastati teatud osa regulaarseid, kuid põhitegevusega otseselt mitte seotud tulusid muudes ärituludes. 2010. aasta võrdlusandmed on korrigeeritud vastavalt muudetud arvestuspõhimõtetele. Muudetud arvestuspõhimõte kohaselt oleks 2010. aasta I kvartalis kajastatud müügituludes täiendavalt 2,2 miljonit eurot.
    Hoolimata mõningate analüütikute ennustustest ning jaekaubandusturu kohatisest kartusest ei toonud eurole üleminek kaasa tagasilööki, vaid konjunktuur hoopiski paranes - Tallinna Kaubamaja kontserni I kvartali müügitulu kasvas aastases võrdluses 2,5% võrra ulatudes 96,1 miljoni euroni.
     
    „Arvamusi euro kasutuselvõtu mõju kohta oli mitmeid ning turuosalisedki kartsid - kes vähem, kes rohkem – tarbijate võimalikku eurošokki. Samas läks kõik paremini, kui oleks arvanud,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.“Kuna vahetuskurss oli teada, siis polnud ostupaanikat mullu detsembris ega toimunud ka suurt tagasilangemist tänavu jaanuaris. Eestlased käitusid ratsionaalselt ning see kajastub I kvartali müüginäitajates, mida kahtlemata toetab ka jätkuv majanduskasv.
    Raul Puusepa sõnul kasvas käive kontserni kõigis kaubandussegmentides. „Seda suundumust oleme ka ise prognoosinud. Liigume praeguste äridega rahulikus kasvutempos edasi, jälgides samas turul ka muid valdkondi.“
    Hästi on aasta esimestel kuudel Raul Puusepa hinnangul läinud Selveri ketil, mis on suutnud jätkuvalt püsida meelisostukohtade seas: „Saame pakkuda klientidele konkurentsivõimeliste hindadega toidu- ja tarbekaupu ning teha häid pakkumisi kõigis kaubagruppides – seetõttu ongi Selver populaarne.“
    Raul Puusepp lisas samuti, et kontserni jalatsikaubanduse vallas on lõpule jõudnud edukaks osutunud SHU-kontseptsiooni turuletoomisega seotud ümberkorraldused, Kaubamajade segment on taas liikumas tõusuteel ning ärkamas on autoturg.
    Selveri super- ja hüpermarketite 2011. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 72,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,5%. Kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,34 tuhat eurot kuus, kasvades 2010. aastaga võrreldes 1,6% võrra. Selveritest sooritati I kvartalis 7,7 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,4% võrra. Selveri ketti kuulub 35 kauplust ja keskusköök.
    Kaubamajade ärisegmendi esimese kolme kuu müügitulu oli 16,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,0%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,66 tuhat eurot kuus, mis on 1,6% rohkem kui mullu samal ajal.
    I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu I kvartalis oli 0,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 27,2%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses. 2011. aasta teises kvartalis on plaanitud avada ka I.L.U. keti viies pood Tallinnas Ülemiste Keskuses.
    Autokaubandussegmendi I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 3,8 miljonit eurot, ületades 31,1% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 202 autot ehk 61 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil.
    Jalatsikaubanduse müügitulu I kvartalis oli 2,6 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2010. aasta sama perioodiga 3,2%. 2011. aasta esimeses kvartalis suleti kauplused Hiiumaal ja Tallinnas Foorumi keskuses. Renoveerimiseks suleti Suurtüki kauplus Ülemiste keskuses, kus avanes peale ümberehitust 7. aprillil kaheteistkümnes SHU jalatsikauplus. Sellega on ühtlasi lõppenud Tallinna Kaubamaja  kontsernile kuuluvate kingaäride ümberpositsioneerimine ja suletud viimane Suurtüki kauplus. Edasiste plaanide kohaselt jätkub teises kvartalis SHU jalatsiketi aktiivne laienemine väljaspool Tallinna. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 26-st kauplusest asuvad täna 23 Eestis ja 3 Lätis.
    Kinnisvarade ärisegmendi 2011. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga 5% võrra.
    Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, Kia Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, KIA Auto UAB, Kia Automobiles SIA, OptiGroup Invest OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta käive oli 402,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.