Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hinnasõda

    Üks suuremaid kütuse jaemüüjaid Neste Eesti on algatanud hinnasõja, mille eesmärk on suurendada jaamade ja tanklate hinnaerinevusi.

    Hinnasõja tulemusena on praegu võimalik jaekliendil kütust osta odavamalt, kui on sama kütuse hulgihind. Tõenäoliselt kallineb jaekliendile autokütus järsult, kui Neste peaks otsustama hinnasõja lõpetada. Neste kinnitusel on nad oma eesmärgi täitmiseks valmis pikaajaliseks hinnavõitluseks.
    Kui tavaliselt on mootorikütuste hulgi- ja jaemüügihinna vahe olnud 6-7 senti liitri kohta, siis alanud nädalal on Neste tegevuse tulemusena olnud mootoribensiini 95 jae- ja hulgihinnad sisuliselt samal tasemel. Arvestades, et enamus jaemüüjatest pakub oma klientidele veel ka allahindlusi, saab jaeklient kütuse kätte soodsamalt kui hulgiklient.
    "Meie hinnapoliitika muudatus on põhjustanud üleriigilise hinnasõja, mille tulemusel on täna näiteks bensiini 95 hulgihind Neste Muuga terminalis ja jaehind Neste jaamades võrdsed. Rõhutan, et tegemist on hulgihinnaga, mitte sisseostuhinnaga. Alla sisseostuhinna me müüa ei kavatse," ütles Neste Eesti juht Ivar Kohv.
    Tema sõnul on Eestis maailmaturul jätkuvalt valitseva tõusutrendi ajal kütuste jaehinnad püsinud muutumatuna. "Selline olukord lõputult kesta ei saa, sest jaamade püsikulud vajavad katmist. Jälgime olukorda pidevalt, samas oleme oma eesmärgi saavutamiseks valmis pikemaks hinnavõitluseks," rääkis Kohv.
    Neste eesmärk on suurendada jaehindade erinevust võrreldes konkureerivate teenindusjaamadega kuni 2,6 sendini liitrilt. Aastatega väljakujunenud jaehindade erinevus automaat- ja teenindusjaamade vahel on senini olnud Kohvi sõnul kuni 1,6 senti liitrilt.
    Neste hinnapoliitika muudatuse põhjustas asjaolu, et konkureerivates teenindusjaamades pakutakse vähenevate müügimahtude tingimustes klientide meelitamiseks üha suuremaid püsiallahindlusi. Kütusefirmade juurdehindlused mootorikütustele teenindusjaamades on aga keskmiselt 7-8 senti liitrilt, eeldusel, et tegemist on ausa kütusega. Kuna mänguruumi on vähe, võib oletada, et suurem allahindlus tähendab tarbija jaoks ühtlasi kõrgemat jaehinda. Neste seda teed minna ei soovi, selgitas Kohv kütuseturul toimuva tagamaid.
    Kuna Neste tegutseb ainult automaatjaamadega ja lisateenuseid ei paku, on loogiline, et hinnatasemed Neste A24 jaamades on madalamad kui teenindusjaamades, lausus Kohv.
    Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts ütles, et olukorras, kus mootoribensiini 95 maailmaturuhind Platts´noteeringu järgi on viimase kuu jooksul tõusnud ligi 14% ja samal perioodil on jaemüügihinnad püsinud muutumatuna, on võitjaks kliendid ja see olukord tõestab, et Eesti kütuseturul on väga tihe konkurents.
    Pauts kinnitas, et Statoil tegutseb Eesti mootorikütuste turul nii 123 automaatjaamadega kui Statoili täisteenindusjaamadega ning kahe kontseptsiooni hinnaerinevuse muutmist ei ole ettevõttel kavas. "See oli enne ja jääb ka tulevikus 1,6 eurosendi peale liitri kohta," kinnitas Pauts.
    Tema sõnul on Eesti mootorikütuste jaeturul ka varasemalt olnud ulatuslikke hinnasõdasid ning olukordi, kus erakordselt tiheda hinnakonkurentsi tulemusel müüvad turuosalised tooteid sisseostuhinnale lähedaste hindadega. Sel aastal on aga oluliseks ausat konkurentsi pärssivaks teguriks käibemaksuvaba kütus, mis on endiselt väga levinud ja mida ostetakse erinevatelt vahendajatelt. Statoil vahendajaid ei kasuta ning impordib kõrge kvaliteedi tagamiseks kõik mootorikütused Eestisse ise.
    Kütuse jaemüügiga tegeleva ettevõtte Kaubserv OÜ juht Peeter Allas lausus, et nad peavad Neste sõjaga kaasa minema. "Kui selline hind on, ei jää meil midagi muud üle. Peame ka selle sama hinnaga müüma,“ sõnas Allas. "Igal juhul meie kujundame oma hinda vastavalt olukorrale, mis praegu on ja vastavalt sellele on ka meil hinnad maas,“ lisas ta.
    Allase sõnul ei kasuta nad kütuse hankimiseks kahtlasi varifirmasid, kes jätaksid riigile maksud maksmata.
    "Hinnasõja põhjuseks ongi ilmselt see, et Nestet olukord ei rahulda,“ sõnas Allas. Ta selgitas, et Neste soovib automaattanklate ja teenindusjaamade jaehinna vahe tõsta 1,6 eurosendi pealt 2,6 eurosendini liitrilt.
    Neste Eesti ja Mazeikiu Nafta Trading House kõrval on kolmandaks suurimaks hulgimüüjaks Eestis Alexela Oil, kelle hulgimüügihind oli eile ja üleeile koguni kõrgem nende automaattanklaketi jaemüügihinnast.
    Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik ei olnud nõus kütuseturul toimuvat kommenteerima. "Täname Teid küsimustega Alexela poole pöördumast! Peame siiski vastama, et kuna tegemist on väga tundliku teemaga, ei saa me anda kommentaare turu käitumise osas," ütles Kuusik. 
    Autor: Katariina Krjutškova, Alyona Stadnik, Anne Oja
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.