Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aurutunnel silub rõivad laitmatuks poekaubaks

    Ühelt poolt soovitakse sellega konkurentidest eristuda, teisalt enda põhitegevusele alternatiivseid nišše lisada. Üks valdkond, mis üha rohkem tootmismaastikule sulandub, on logistika ja transport.
    Nii on rahvusvaheliselt tegutsev logistikafirma OÜ Itella Logistics juurutanud oma tegevusalade hulka tekstiili- ja rõivatootjatele, importijatele ning jaemüüjatele mõeldud rõivaste viimistlemise teenuse.
    Nimelt kuulub Itella tegevusalade hulka juba kümnekonna aasta vältel rippriiete logistika korraldamine, mida ettevõte ise iseloomustab kui logistika täisteenust tekstiiltoodetega tegelevatele ettevõtetele.
    Teenus hõlmab kogu rõivakraami müügieelset ettevalmistust, alustades transpordi käigus kortsunud riideesemete korrastamisest, neile hinnasiltide ja turvaelementide paigaldamisest ning lõpetades riiete pakendamise ja kaupluste müügisaalidesse transportimisega.
    Kõnealust triikimisteenust nn aurutunnelis pakub Itella nii oma püsiklientidele kui ka klassikalise tellimustööna kõigile, kelle ühekordselt viimistletava kauba kogus ulatub vähemalt paarisaja esemeni.
    Tootjatele, importijatele ja müüjatele suunatud teenus. Aurutunneli käivitas 2009. aastal Rae tehnoparki kolinud Itella läinud aasta suvel ning ettevõtte tegevdirektori Meelike Paalbergi sõnul on tegemist rõivaste tootjatele, importijatele ja jaemüüjatele suunatud tugiteenustega, millega soovitakse muu hulgas kinnistada Itella positsiooni rõivatoodete logistika korraldamise valdkonnas.
    "Oleme rippuvate rõivaste transportimisega tegelenud kümmekond aastat. Meil on selliste rõivaste veoks kohandatud veokid, laoinventar jms. See on logistikas meie nišš, mida võiks iseloomustada kui rõivakaubanduse tarneahela juhtimist," iseloomustas Paalberg firma keskendumist rõivaste käitlemisele.
    "Rõivakraamiga tegelemine on aga hooajaline ja sellepärast ei ole see kaugeltki lõviosa meie tegevusest, vaid jääb ikka rohkem nišiteenuseks," lisas ta.
    Aurutunneli põhilised kasutajad on esialgu rõivaste importijad, teiste seas ka kodumaised rõivatootjad Baltika ja PTA Grupp, kes piiri tagant toodud riideid enne poodidesse saatmist korrastada soovivad.
    Riiete rikkumise võimalus väga väike. Aurutunneli eelisena tavalise triikimise ees nimetas Meelike Paalberg tõsiasja, et kui triikrauaga on riiet lihtne rikkuda, siis udupeenikeste aurujugadega silumise käigus on see üsna vähe tõenäoline.
    Lisaks vajab aurutunnel tööjõuna vaid paari-kolme inimest ning selle suutlikkus on käsitsi triikijate armeest kahtlemata kordades suurem.
    Rõivaste silumine aurutunnelis toimub pidevalt liikuva jadana, mõningaseks pudelikaelaks on aurutunneli juures pakkimismasin, mille võimsus on triikimisvõimsusest väiksem. Samas ei soovi kliendid kõiki tooteid alati pakendada.
    See on n-ö naiste töö nagu triikimine ikka, rääkis Paalberg. Füüsilist jõudu rakendada pole tarvis, seadme hooldusvajadus piirdub selle puhastamisega rõivatolmust.
    "Kuumuse ja niiskuse taset peab enne iga partii aurutunnelisse saatmist selle iseloomust olenevalt reguleerima, iga kangatüübi jaoks on seadmel oma kindel programm," selgitas Itella turundusdirektor Risto Merisalu.
    "Kõige kergemini sirguvad polüester- ja siidkangas, villase kanga puhul oleme samuti saanud väga hea tulemuse - see muutub õhulisemaks ja säravamaks. Ainus materjal, millest aurutunneli jaks alati üle ei pruugi käia, on linane kangas. Seda on tõesti ükskõik millisel moel keeruline triikida," lisas ta.
    Triigitud rõivad on mõttekas pakendada. Aurutunneli näol on tegemist rõivaste aurutriikimise kõige vastsema tehnoloogiaga, millele, tõsi, saab juurde lisada teisi rakendusi, näiteks auru abil riiete lõhnastamise.
    Samas nentis Merisalu, et mingit väga kallist ja innovaatilist tehnoloogiat pole Eesti turu väiksust arvestades siia otstarbekas tuua, sest see ei tasuks ennast majanduslikult ära. Lähim analoogne aurutunnel asub Itella Lahti laokompleksis Soomes.
    Kui triigitud rõivad lähevad pakendamisele, siis jäetakse nad enne seda mõneks tunniks tahenema ja jahtuma, et kilepakendisse ei koguneks kondensatsioonivett.
    Meelike Paalberg soovitab üldjuhul kõiki aurutunneli läbinud riideid pakendada, sest tema sõnul jätkub esemete sirgumine ka pakendis ning nende kaubanduslik välimus säilib kauem. Pakendatud kauba puhul on kindlustatud selle atraktiivne välimus müügiletile väljapanekuni.
    Teenuse hind sõltub triigitavate rõivaste materjalist ja esemete kogusest. Kõik tingimused räägitakse iga konkreetse kliendiga enne töö vastuvõtmist läbi. Üks olulisemaid rõivaste müügieelset ettevalmistust tellivaid kliente on Tallinna Kaubamaja.
    Itella pakub meile välislao teenust, mis kujutab endast laiapõhjalist logistikat. Suur osa nii importkaubast kui ka Eestis toodetud rõivastest läbib Itella logistikakeskuse. Seal toimub kauba müügieelne ettevalmistus: rõivastele lisatakse markeeringud ja turvaelemendid ning vajadusel neid triigitakse ja korrastatakse ka muul moel.
    Itella uus aurutunnel on hea lisavõimalus, sest osa rõivaid, eelkõige need, mis tulevad piiri tagant, on pakitud kastidesse ja meieni jõudes tõepoolest üksjagu kortsunud.
    Siiani ostsime kauba korrastamise teenust väiksematelt tegijatelt, kes kasutasid rõivaste triikimiseks kuumaõhumannekeene. Aurutunneli abil saame selle töö tehtud väiksema kuluga ja kiiremini, meie jaoks tuleb hind ühiku kohta kindlasti varasemast madalam.
    Meil ei ole otstarbekas luua kesklinna suuri laopindu. Kogu meie müüdav kaup läheb esmalt Itellasse ja seal siis otsustatakse, kas rõivad vajavad triikimist või mitte. Tavaliselt tellime kauba kohale kuue kuu kaupa, kaubamajas hoiame umbes paari päeva varu.
    Ma usun, et ka meist väiksema mahuga ettevõte võiks sellist triikimisteenust kasutada.
    Oleme kasutanud Itella aurutunnelit alates selle Eestisse ülesseadmisest 2010. aastal.
    Teenust vajame eeskätt väljaspool Eestit toodetavate rõivaesemete puhul, millele anname pärast transportimist ja enne müüki aurutunneliga värske välimuse.
    Oma tootmisüksustes toodetavatele rõivastele teeme pressimistööd ise.
    Itella on paindlik ja vastutulelik partner, kes pakub kiiret teenust hea hinna ja kvaliteedi suhtega.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.