Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas oma idee või teenus kiirelt maha müüa?
Sõidad koos unistuste kliendi, investori või võimaliku äripartneriga liftis ja sul on tema oma paati rääkimiseks aega ülakorruseni jõudmiseks.
Seda nimetatakse liftimüügiks (elevator pitch) ehk oma idee tutvustamiseks ja maha müümiseks 30-90 sekundi jooksul. Kuidas tutvustaksid oma äri ja müüksid kas oma toodet-teenust või äriideed, kui sul on nn maha müümiseks vaid aeg ülemise korruseni jõudmiseks?
Ajakirja Businessweek blogija Aileen Pincuse sõnul on see oskus vajalik igale ettevõtlikule inimesele. Oma äri, teenuste-toodete tundmine on üks asi, kuid kuidas esitada neid huvitavalt ja moel, et see köidaks neid, kelle tähelepanu sa soovid?
Ameerika ettevõtja Mel Pirchesky rõhutab, et kui äriidee on suurepärane, kuid sellele pole investorit, pole asi tihti mitte idees, vaid selle maha müümises. "Elevator pitch koosneb kahest osast - esimesed 10 või 15 sekundist ning ülejäänust 45-75 sekundist. Eesmärk on esimese osaga huvi äratada, et inimene kuulaks sind ka teise poole."
Millised on nipid oma idee kiireks maha müümiseks loe tänasest Äripäevast.
Autor: Kadrin Karner, Rivo Sarapik
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.