Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaitseväe autohangetest
Üleeilses Äripäevas ilmunud artiklis kaitseväe autohangetest esitatud info ei ole õige. Artikli kohaselt juhtis kaitseväe 2006. aasta majandussõidukite hanget Raul Järviste ja 2010. aastal Neeme Kass. See on vale, kuna mõlemal korral oli logistikakeskuse ülema käskkirjaga määratud hankekomisjoni esimeheks Neeme Kass. Kapten Järviste oli mõlemal korral komisjoni liige, kes juhtis tehnilise spetsifikatsiooni koostamist.
Igasuguse dokumendi, seal hulgas tehniliste tingimuste koostaja kinnitab dokumendi oma allkirjaga, hanke eest vastutab siiski õigusakti ehk käskkirjaga määratud ametnik.
Seega on väide, et uus ametnik tõi kokkuhoiu põhimõtteliselt vale, kuna Neeme Kass juhtis mõlema hanke läbiviimist. Härra Kass on teenistuses Logistikakeskuse hangete jaoskonnas alates 02.08.2004.
2006. aasta hankelepingud allkirjastas kapten Järviste logistikakeskuse ülema korraldusel ja volitusel. 2006. aastal allkirjastasid lepingud kõigi kaitseväe asutuste esindajad eraldi, kuna selle ajani oli iga väeosa eraldi juriidiline isik oma eelarvega.
Kapten Järviste allkirjastas logistikakeskuse autosid puudutavad lepingud, teiste väeosade ja asutuste autode hankelepingud allkirjastasid nende väeosade esindajad. Kaitsevägi sai ühtse asutuse staatuse alles 2009. a 1. jaanuaril, kui rakendus kaitseväe põhimäärus.
Toimetuselt: Äripäev kirjutas, et Raul Järviste vastutas 2006. a hanke korraldamise eest ja sõlmis rendilepingu. Neeme Kass oli siis küll hankekomisjoni esimees, kuid meie käsutuses olevatest dokumentidest nähtuvalt koostas hanke tehnilised spetsifikatsioonid ja ekspluatatsioonilised nõuded tollane kaitseväe logistikakeskuse remondi- ja hooldusteenistuse ülem Järviste. Just nende kriteeriumite järgi tunnistas komisjon võitjaks ainsana pakkumuse esitanud Balti Autoliisingu ASi.
Autor: Ingrid Mühling