Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaks tarka loovad pooltel juhtudel rumala lõksu

    Kuidas kaitsta end selle eest, et miljoneid neelanud uus müügijuhtimise ja kliendihalduse tarkvara ei muutuks kasutuks mööbliks? Uuringute hinnangul osutuvad ligi pooled müügijuhtimise ja kliendihalduse tarkvara lahendustest ehk CRMidest (Customer Relationship Management) kasututeks. Kuidas see "lõks" tekib, et kaks intelligentset osapoolt loovad lahenduse, mis lihtsalt raiskab ettevõtte raha?
    Tavaliselt algab kõik kohtumistest CRMi müüjaga, kellele kirjeldatakse ära, mida kõike CRMiga peab saama teha ja näha. Sellele reageerib CRMide tootja vastusega, et loomulikult saab kõiki neid asju teha. Hiljem töö käigus lisanduvad veel mõned tellija palved. Valmima peaks väga võimas ja kliendi vajadustele vastav lahendus. Ostja loodab, et küll professionaalne arendaja juba oskab head asja teha, ning arendaja mõtleb jälle, et küll klient juba oskab enda vajadusi kirjeldada. Valmides on ikkagi lõpuks tellija arvutis keerukas süsteem, millega peaks saama teha justkui kõike - aga kuna keskne idee on kaotsi läinud (või pole seda olnudki), siis hoiavad tegijamad müügiinimesed sellest juba algusest peale eemale, sest nad ei saa uue süsteemi mõttest aru.
    Miks müügitegevusi ei analüüsita? Aastaid treeneriametit pidades ning klientide käest koolituse eel ettevalmistavaid küsimusi küsides on üks ilming mulle alati silma torganud: kui küsin midagi inimeste müügitulemuste kohta (näiteks konkreetse inimese müüki), siis seda on enamikes firmades võimalik üsna hõlpsalt kusagilt välja võtta. Kui jutt läheb aga müügitegevuste peale - näiteks uurin, kui palju kliendikohtumisi inimesed üldse nädala jooksul teevad -, siis tuleb kümnest juhtumist kaheksal välja, et neid andmeid ei ole võimalik kuskilt võtta. Pärast järelemõtlemist lisatakse sageli juurde, et võib-olla saab seda kuidagi CRMist kätte, aga isegi kui saaks, ei ole sellel mõtet, sest "müügiinimesed ei täida CRMi".
    See on mind alati üllatanud. Need CRMid on väga sageli maksnud kuuekohalisi summasid. Nendele on pandud lootusi ja mitte lollide inimeste poolt. Kuidas saab nii olla, et midagi, mis võiks ideaalis olla ühe müügiorganisatsiooni keskne tööriist, tähtsam kui raamatupidamistarkvara, seisab sõltumata vanusest nurgas nagu kasutu mööbel.
    Millest see tuleb? Kuigi põhjusi on tavaliselt palju, eristub üks nendest selgemini: CRMil ei ole ärilist eesmärki. Ta ei teeni muud eesmärki kui olla koht, kuhu saab talletada väärtuslikku kliendiinfot ja muud sarnast. Esimese hooga ei tundu ju halb siht? CRMi (Customer Relationship Management) nimigi vihjab, et see va kliendiinfo võiks olla võtmekohal. Vastamata on jäänud aga küsimus: mis tänu CRMile peaks ettevõttes toimuma paremini? Mida näiteks müügimeeskond peaks CRMi toel tegema, kas rohkem, vähem või teistmoodi? Veel labasemalt öeldes on põhjus selles, et CRMilt ei tahetagi midagi konkreetset - ta on nagu töötaja, kellele makstakse palka, aga kellelt tulemusi ei oodatagi, sest tundub, et tema töö eesmärk ongi nii üldine ning mõõtmatu.
    Kas saab üldse panna selliseid konkreetseid eesmärke? Tean firmasid, kes soovivad hoida mingite kindlate võtmetegevuste tegemise, näiteks kliendikohtumised, kindlas mahus. Näiteks tahab juht, et iga müügiinimene teeb uue kliendiga igal nädalal viis kohtumist. Sellisel juhul on ostetud CRM, mille põhiülesanne on kõigil asjaosalistel see eesmärk ning sellega seonduv pidevalt silme ees hoida. Müügiinimene näeb sisse logides, mida ta peaks täna tegema, mitte ei vaata tõtt loeteluga, mille peakiri on "Kontaktid". Tean ka ettevõtteid, mille äriline eesmärk CRMiga on pakkuda igale kliendile, kellel on X toode, juurde ka Y toode. CRM ütleb, kellele pole pakutud ning kellele on. Häid näiteid on.
    Mida siis saaks igaüks CRMi valikul teha, et see tõepoolest raha aitaks teenida? 1. Mõelda läbi enda kliendi saamise või talle müümise tsükkel. Näiteks võib selle olla lihtsamal juhul : telefonikõne > kohtumine > pakkumine. Kui CRM selle ümber ehitada, võib see tõesti kõvasti kasu tuua. 2. Seejärel otsustada, milliseid müügitsükli osi peaks CRM aitama paremini ära teha. Kui üks võtmetegevus on näiteks pakkumiste ülehelistamine, peaks CRM seda kindlasti jälgida aitama.
    Mida konkreetsemat kasu oma CRMist tahta, seda tõenäolisemalt õnnestub seda ka leida ja saada.
    Autor: Urmas Purde
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.