Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aslund: Balti riigid on eeskuju Lõuna-Euroopale

    Balti riigid käitusid buumile järgnenud kriisis õigesti ning Lõuna-Euroopa riikidel on siit omajagu õppida, mida teha tuleb ja milles probleemid on, ütles Petersoni rahvusvahelise majanduse instituudi teadur Anders Aslund täna Tallinnas Lennart Meri konverentsil euroala võlakriisi käsitlenud paneelis.

    „Peamine õppetund on selles: kärpida tuleb kohe nii palju kui võimalik, muretsemata selle mõjude pärast siseriiklikule nõudlusele. Väikeses avatud majanduses tuleb nõudlus väljast ja eksport veab majanduse käima. Niisamuti tuleks käituda Lõuna-Euroopa riikidel, ütles Aslund.
    Vaatan Balti riike täna suure kergendusega,“ ütles Aslund. „Kriisis suurima löögi saanud riigid on oma probleemid lahendanud.“
    Eesti majandus kasvas I kv aasta baasil 8%, Läti majandus ligi 4% ja Leedu majandus esialgseil hinnangul ligi 6%.
    Sama seisukohta, et suured kärped tuleb kiiresti ära teha, toetas samas diskussioonis osalenud Läti peaminister Valdis Dombrovskis. See võimaldab riigi rahanduse kiiresti stabiliseerida ning taastada turgude usalduse. Ja ka rahva kannatus pole lõputu.
    „2012. aasta eelarve on viimane, kus meil veel kärpeid tuleb teha,“ ütles Dombrovskis, märkides, et kokku tuli Lätil oma eelarvepositsiooni kohandada 13-16% võrra SKPst. Kolmandiku sellest moodustasid maksutõusud ja kaks kolmandikku kulude kärped. „Need viimased kärped saavad olema kõige raskemad, sest inimesed kuulevad, et majanduskasv on taastunud ja näevad suuri ekspordinumbreid. Nii hakatakse küsima – milleks veel kärpida?“
    Aasta eest euroalalt abilaenu saanud Kreeka ei ole samas aga kõiki abiga kaasnenud kokkuhoiukava nõudeid ellu viinud ning turud on muutunud kannatamatuks. „Kui see säästukava ellu viia, siis oleks see lahendus. Kui aga mitte, siis on küsimus, mis edasi saab,“ ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas, mööndes, et ka Portugali kriisipaketis näib säästukava iga punkt poliitiliselt võimatu missioonina.
    Praegusel kujul Kreeka abiprogramm ei tööta, möönis Aslund. Vaja on radikaalsemaid lahendusi – kas see tähendab tingimata võlgade restruktureerimist, on iseküsimus. See võib tähendada ka näiteks ulatuslikku erastamist, dereguleerimist. Siim Kallase sõnul tuleks kärbete kõrval enam tähelepanu pöörata ka meetmetele, mis reaalmajanduses tulu loomisele kaasa aitaks.
    Läti peaminister Valdis Dombrovskis eitas, et Läti tegi karmi säästukuuri läbi eelkõige euro saamiseks. „Eelarve tuleb korda teha nii või teisiti, turud keelduvad sellist puudujääki rahastamast olgu euroga või ilma. Sama kehtib Kreeka, Portugali ja Iirimaa kohta,“ ütles Dombrovskis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.