Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti ettevõtjad asusid taas maailma vallutama
Eile tuli järjekordne uudis, et Eestis on majanduskriis läbi saamas - me ettevõtjad muudkui laienevad. Äripäeva arvates saab praegu täie südamerahuga väita, et kriis on meie jaoks läbi. Esimese kvartali rekordilised ekspordinumbrid, eriti märtsikuine pluss 71%, said eile täiendust - kodumaine tarkvarafirma Webmedia teatas, et ostis ühe suure Soome tarkvaraettevõtte. Siia ritta sobib kenasti ka nädalavanune teade, et päevapakkumisi vahendav Cherry ühines kahe Leedu firmaga. Ning seegi, et päev hiljem teatas automüüja Amserv, et ostis Lätis autofirma. Need sammud näitavad, et Eesti hakkab ettevõtlikemaile me seast taas kitsaks jääma. Samuti näitavad need uudised, et me pole end kriisil moraalselt murda lasknud.
Uus laienemislaine. Need uudised kõnelevad üsna üheselt sellest, et Eesti ettevõtjaid tabab kohe järjekordne laienemislaine. Need uudised võimaldavad ka üsna kindlalt ennustada, et eelkõige tabab laienemispalavik IT-ettevõtteid, kes innukalt Eesti ettevõtluspiire põhja ja lõuna suunas laiendama hakkavad.
Äripäev teeb esimeste julgete ees sügava kummarduse - te olete tõeliselt innustavad eeskujud! Olgugi, et majandus just tärkas, et kriisijärgne majanduskasv ei ole veel igaühe rahakottigi jõudnud, teete te julgeid otsuseid. Jah, te teete oma julgete sammudega meil, ja usutavasti kogu Eesti rahval, meele rõõmsaks. Nüüd jääb muidugi üle veel loota, et te, lugupeetud laienejad, loorberitele puhkama ei jää, või mis veelgi hullem - et te end liialt tähtsaks pidama ei hakkaks.
Võõrale turule laienemine pole naljaasi. Alles eilses juhtkirjas rääkisime Eesti ettevõtjaist, kes Lätti laienenuna nüüd ühtäkki tunnevad, et see riik ei kohtle neid kõige paremini. Et võõral turul on tunda protektsionismi nii kohalike konkurentide kui ka riigiametnike seas. Me mäletame ka jutte sellest, kuidas soomlaste au ja uhkuse Silja Line'i ostnud Tallink Soome rahvas vaimustust ei äratanud. Seda enam on põhjust praegu laienemisplaane ellu viivaid ettevõtjaid tunnustada. Olgu peale, päevapakkumiste vahendamine on üsna uus tegevusala, kusagil maailmas pole turud veel väga välja kujunenud (nii Cherry kui ka ühendatud Leedu partnerid on alles aastakese tegutsenud) ning sellisel vastavastatud turul on kergem läbi lüüa.
Kuid traditsioonilisel turul? Eilne pommuudis, et suures osas Eesti kapitalile kuuluv Webmedia võtab üle endast käibelt suurema ja ka aastailt vanema Põhjamaa tarkvaraettevõtte, ongi klass omaette. Esiteks - kui palju neid Eesti ettevõtteid ikka on, kes Soomest, pikaaegse kapitalistliku ajalooga vabariigist kedagi üles on ostnud? BLRT, Tallink… veel? Hoopis tavapärasem on, et meid siin ostetakse üles.
Hüppeline kasv. Webmediast saab pärast CCC Corporationi ostmist Baltimaade suurim tarkvarafirma, mis mahub koguni Skandinaavia 25 suurima sekka. Mis omakorda tähendab senisest märksa kaalukamaid kliente, suuremat käivet-kasumit… Ja mis eilse uudise veelgi suurepärasemaks teeb, on teadmine, et mõne aasta pärast saame me kõik siin e-Eestis Webmedia edust osa saada - kinnitasid ju Webmedia juhid eile taas, et plaan juba lähiaastail Tallinna börsile tulla muutub aina reaalsemaks.
Autor: ÄP