Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomlased kahtlevad Eesti tööjõus

    Soome ettevõtete tutvumisvisiiti Eestis korraldanud Logistikaklastri aredusjuhi Illimar Pauli sõnul osales üritusel 20 soomlast. Lisaks erinevate tööstussektorite esindajatele olid kohal ka inimesed korporatiivpangandusest, tootmis- ja ärikonsultatsioonide ja juriidilise nõustamise ettevõtete juurest. "Üritusel osalenutel või nende klientidel on kõikidel tõsine huvi tegevuse laiendamise vastu Eestisse," kinnitab Paul. Kuid ta lisab, et Soome tööstusettevõtete Eestisse laienemise tegeliku potentsiaali suurust on väga raske hinnata, kuna Logistikaklastri kasutada olev andmebaas on veel väga piiratud. Üldine teadlikkus Eesti keskkonna atraktiivuse kohta on veel madal ning meil on vaja kiirelt suur töö ära teha, möönab ta.
    Soome ettevõtete peamised kõhklused oma tootmise Eestisse toomisel on Pauli sõnul seotud kartusega tööjõu kvaliteedi ja kättesaadavusega ning kartusega töötasude liialt kiirest kasvust.
    Soomlaste delegatsioonis oli ka mitmeid kaitsetööstuse ettevõtete esindajaid. Seetõttu oli neile esinema kutsutud ka Eesti Kaitsetööstuse Liidu tegevjuht Andres Parve. Tema sõnul on kaitsetööstuse peamine allhanke valdkond metallitööstus ja masinaehitus. "Eestil on praegu selles valdkonnas kvaliteetne tööjõud olemas ja Eesti Kaitsetööstuse Liidu ettevõtete toodang on konkurentsivõimeline ka välisturgudel," kinnitab ta.
    Eesti annab Soome kaitsetööstusele ligipääsu NATO-le. Palgatõusu kartust Parve kommenteerida ei oska, kuid ütleb, et pikas perspektiivis on selge, et Eesti ei jää odavtööjõu maaks ning kaitsevaldkonna investeeringud peaksid olema suunatud kõrgetasemelise tehnoloogia ja tööjõu arendamisele. Parve näeb siiski Eestis Soome kaitsetööstuse ettevõtetele eelist, kuna Eesti on NATO liige ja siinsed ettevõtted saavad osaleda NATO relvastuse ja varustusalases koostöös.
    Narvas näidati häid õppevõimalusi. Logistikaklaster üritas soome ettevõtjate kõhklusi tööjõu osas hajutada, viies nad Narva Kutseõppekeskusesse, et näidata neile Eesti kutseõppeasutuste tehnilise taseme kaasaegsust ning vastavust tootmisettevõtete vajadustele. "Põhimõtteliselt on meil koostöös kutseõppeasutustega olemas kõik võimalused kiireks töötajate täiend- ning ümberõppeks vastavalt ettevõtete vajadustele," on Paul kindel.
    Järgmise sammuna on Logistikaklastril plaanis korraldada Eesti eeliseid tutvustav infopäev septembris Tamperes toimuval allhankemessil, mis toob kokku sadu tootmisettevõtteid Soomest ja lähipiirkondadest. Neljandas kvartalis on aga tulemas uus grupp Soome ettevõtteid tutvuma Eesti pakutavate tingimustega.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.