Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swedbank tõstis Baltika konkurendi aktsiasoovitust
Swedbank Markets tõstis Vilniuse börsil noteeritud rõivaste müügikett Apranga aktsia soovituse „müügi“ pealt „hoia“ peale ning pani aktsia 1,30 eurose hinnasihi vaatluse alla.
Apranga käive kasvas esimeses kvartalis 7,8% ja ulatus 67,9 miljoni litini. Suuresti aitas käibekasvule kaasa Eesti turg, mille müügimaht tõusis 6,11 miljonilt 8,26 miljoni litini ehk muljetavaldavad 35%, märgib analüütik Donatas Uzkurelis.
Kuna esimese kvartali müügikasv oli kiirem kui kulude tõus ning aitas see kaasa kasumi paranemisele. Ettevõtte EBITDA kasumlikkus paranes 7,4%lt 8,8%ni. Samas toob analüütik välja, et ajalooliselt on parimatel kvartalitel ulatunud Apranga EBITDA marginaal ka 12-14%ni, nii et siin on veel ruumi paranemiseks.
Kui 2010. aasta esimeses kvartalis sai Apranga veel 0,65 miljonit litti puhaskahjumit, siis sel aastal teeniti juba 1,09 miljonit litti kasumit.
Hoolimata sellest, et Apranga käive- ja kasum näitas Swedbanki sõnul paranemist on see turu poolt juba aktsiahinda sisse arvestatud, mistõttu pank andis väärtpaberile „hoia“ soovituse.
Apranga aktsia maksis kell 13:00 Vilniuse börsile 1,74 eurot. Alates aasta algusest on väärtpaber odavnenud 16%.
Apranga esindab paljude kaubamärkide seas Zara, Mango ja Hugo Bossi toodangut. Rõivaste müügifirmal on kümme poodi Eestis, 31 Lätis ja 75 Leedus.