Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kunstilised sissevaated võõrastesse kodudesse
Tartu kunstimajas saab uudistada Kirke Kangro näitust "Toad", mis heidab intiimse pilgu Pariisi inimeste kodudesse.
Autori sõnul võib kodu ja kodusolemist ühest küljest tõlgendada inimese kui ühiskondliku olevuse latentset faasi, avalikkuse või avaliku tegelikkuse eest varjulolekut.
Teisest küljest on kodu iseäranis individualistlikus ühiskonnas justkui olemise tõeline sihtpunkt, ülim hüvede nautimise koht.
"Oma kodu" kõlab tänapäeva ühiskonnas peaaegu loosunglikult ja toimib inimese tegutsemise suure motivaatorina. Eluks vajalik oma ruum on ajaloo vältel lääne kultuuriruumis üha suurenenud ning muutunud vaidlustamata väärtuseks.
Kirke Kangro fotoseeria, mis on pildistatud kunstnikule rohkem või vähem võõraste inimeste kodudes, üritab eksponeerida seda irdset momenti, mis soojas kodus võib õudust ja kõhedust tekitada.
"Kodu on tugev turvalisuse ja sallivuse metafoor. Ta on püha paik ja armas igale omanikule," selgitab autor. "Fotoseeria "Toad" on pildistatud 2010. aasta aprillis Pariisis. Otsisin üles aadressid, mis mul õnnestus hankida Pariisi-poolse kuraatori kaasabil ja tuttavate kaudu. Tingimuseks seadsin selle, et kodu omanik pidi mul lubama oma tubades täiesti üksinda olla ja ise mõneks ajaks lahkuma. See oli meeletult suur privaatsuse häirimine, olin sissetungija ja kasutasin kodu, kuhu ma hiljem enam kunagi ei pidanud sattuma," selgitas autor.
Näitus on avatud 29. maini ja sissepääs on tasuta.
Autor: ÄP