Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maanteeamet vahetas saastekvoodi busside vastu
Maanteeamet ja Tšehhi firma Iveco Czech Republic a. s. allkirjastasid täna lepingu 110 Iveco IRISBUS Crossway tüüpi bussi ostuks, mis läheb maksma 18,86 mln eurot.
Busside eest tasutakse Eesti ja Hispaania vahel sügisel sõlmitud CO2 saastekvoodi ostu-müügi lepingu alusel laekuvast rahast, teatas maanteeamet.
Vastavalt lepingule tarnitakse ostetavatest bussidest 52 seitsme kuu jooksul alates lepingu sõlmimisest ning ülejäänud bussid jõuavad Eestisse 2012. aasta III kvartalis. Ostetavatest bussidest 100 võetakse kasutusele maakonnaliinide teenindamiseks ja 10 lähevad Tallinna linnale.
Hangitavate bussidele tehniliste nõuete seadmisel pöörati suurt tähelepanu keskkonnasäästlikkust, pakutavat garantiid, mugavust ja lisavarustust puudutavatele nõuetele, samuti busside sobivusele põhjamaade kliimas kasutamiseks. Ostetavad bussid vastavad „eriti keskkonnasõbraliku sõiduki“ heitgaaside piirnormi nõuetele, mis on kõrgem hetkel Euroopas nõutavast EURO 5 piirnormist. Sõitjate mugavuse huvides on soetatavad bussid miinimumstandardist suurema istmevahega, varustatud kliimaseadmega ja liikumispuudega inimeste ligipääsu võimaldavate seadmetega. Müüja annab bussidele 5 aastase üldgarantii ning 9-aastase garantii bussi kerele.
Olemasoleva kava kohaselt on plaanis soetatavad bussid kasutusele võtta Ida-Virumaa ja Harjumaa avalike maakonnaliinide teenindamisel. Nende piirkondade valimisel mängis rolli asjaolu, et seal lõpevad lähiaastatel praegu kehtivad veolepingud. Samuti on Ida-Virumaa ja Harjumaa suure sõitjate arvuga piirkonnad, mille teenindamiseks 12-meetrised normaalbussid sobivad. Bussid jäävad kogu kasulikuks elueaks riigile ning need antakse vedajate kasutusse riigihanke korras sõlmitavate avaliku teenindamise lepingutega.
Tallinnale antakse 10 bussi linnaliinide teenindamiseks, kuna viimasel kahel aastal ei saanud Tallinna linnale kuuluv Tallinna Autobussikoondise AS investeerimispiirangute tõttu uusi busse soetada.
Firma Iveco Chech Republic a. s. esindab Kesk- ja Ida-Euroopas kontinendi suuruselt teist bussitootjat Irisbus Iveco.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.