Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sisetehing Narvas osutus suureks pettumuseks
Lisaks inimeste veole soovis Narva Bussiveod hakata osutama ka kommunaalteenuseid. Kuna ettevõte kuulub sajaprotsendiliselt linnale, siis kasutas linn haljasalade hoolduse lepingu sõlmimiseks riigihanke seaduse erisust, mille järgi saab linn suunata tööd sisetehinguga otse, ilma hanget korraldamata.
Linnas korralagedus. Paraku on 1. maist haljasaladel toimetama asunud ettevõte oma töödega hädas.
"Linn ei ole kunagi olnud sellises seisus, praktiliselt kõik on niitmata. Laste mänguväljakud on korrastamata, samuti linnamööbel, puud-põõsad ja hekid on hooldamata," loetles Narva linnavara- ja majandusameti direktori kohusetäitja Tamara Luigas.
Samas on Narva Bussiveod esitanud linnale arved täismahus tööde eest. Ligi 50 000 eurost on amet nõustunud tasuma poole. Teise poole maksmiseks Luigas allkirja ei anna, sest linn ei saa maksta tegemata tööde eest.
"Kui keegi arvab, et siin pigistatakse silm kinni või makstakse neile ette, siis seda ei juhtu," jätkus ka Narva linnapeal Tarmo Tammistel bussifirma aadressil kriitikat. "Ma ei ole nende tööga rahul ja kui töö ei saa tehtud, siis leiame teise firma. See, et tööd teeb linnale kuuluv ettevõte, ei tähenda, et saab lasta asjadel omasoodu minna," lisas Tammiste.
Narva Bussivedude tegevdirektor Eduard East põhjendas probleeme sellega, et ettevõtte jaoks on tegemist uue tegevusalaga, alustati nullist ning ettevalmistusaeg jäi lühikeseks.
Viletsad vabandused. "Mina nimetan neid töisteks probleemideks. Lahendus on, et käime koos linna esindajatega need tegemata kohad üle ja teeme tööplaani, et tööd kiiremas korras ära teha," ütles East.
Kui Narva Bussiveod taotles linnalt sisetehingu sõlmimist, siis tõi ta põhjenduseks, et sisetehing annab hankijale suurema kaalutlus- ja iseotsustusõiguse teenuse maksumuse, kvantiteedi ja kvaliteedi küsimustes. Seejuures pole rahaline kokkuhoid kindlasti eesmärk omaette, lisas firma.
Selle aasta 18. jaanuaril sõlmis Narva Bussiveod töölepingu endise keskerakondlasest volikogu liikme Aleksandr Moissejeviga, kes suurema osa eelmisest aastast istus trellide taga pistise andmise katse eest.