Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taskila: Estonian Air on liiga väike, et ellu jääda
"Liiga väike elamiseks - peame kasvama," sõnas Taskila.
Rahvusliku lennufirma tulevikku visandades ütles Taskila, et kavas on toodet lihtsustada, võrgustikku uuendada ja olla tarbijaile piirkonnas tegutsevatest lennufirmadest parim.
Taskila märkis, et 15 lennukit võimaldab lennata pea kõigisse Euroopa suurematesse pealinnadesse. Olemasolevad Bombardierid lendavad hästi, samas toob tulevik Estonian Airile kõiges kasvu.
Estonian Airi uue juhi lennukad mõtted. Kasvamisel pole midagi välistatud, märkis Taskila, see tähendab, et kõne alla võivad tulla ka ülevõtmised, ühisettevõtted või liidud. Estonian Air on juba praegu kasvuteel, mida näitab ka reisijate 31protsendiline kasv viimasel kuul, lisas ta.
Tallinna Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi arvates võib Estonian Air leida endale partneri Hiinast, Jaapanist või Koreast.
Naabritelt häid ideid. "Ärge lootke sellele, et 1,3 miljonit eestlast hakkab lendama viis miljonit korda aastas," ütles Sakkov ja küsis, miks eestlased ei võiks teha sama, mida teevad soomlased. "Me ei pea soomlasi kopeerima, aga miks mitte teha seda paremini ja hiinlaste, jaapanlaste ning korealaste kätega?" jätkas ta.
Sakkovi sõnul on selge, et lennuk teenib siis, kui ta on seal, kus tema koht on - taevas. Kui Eesti laseks aga hiinlased, korealased ja jaapanlased siia lendama, lendaksid nad Eestist igale poole edasi. Hiina lennukid, mis lendavad New Yorki, Torontosse ja mujale, lendavad tegelikult üle Eesti. "Miks nad siis ei maandu siin?" jätkas Sakkov küsimustega. "Kujutage nüüd aga ette, et Estonian Airil õnnestub leida selline partner?"
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul polnud lennufirma tuleviku valides palju võimalusi. "Nii lihtne see valik oligi - kas lasta Estonian Air pankrotti või mitte. Me otsustasime, et ei lase pankrotti ja võtsime Estonian Airi SASilt sisuliselt üle," rääkis ta.
Valitsus ootab suuri tegusid. "Ma usun, et kasum ja lennuühenduste suur arv on võimalik. Valitsus tahab, et Estonian Airist kujuneks kasumlik ja lennuühendusi loov ettevõte ja isegi midagi enamat," täpsustas minister. "Hakata otsima kohta siin päikese all, see on tegelikult Estonian Airi ülesandepüstitus."