Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sisetehing Narvas osutus pettumuseks

    Narva linn sõlmis endale kuuluva ettevõttega Narva Bussiveod sisetehingu liikluskorraldusvahendite, tänavavalgustuse ja haljasalade hooldustööde teostamiseks.

    Lisaks inimeste vedamisele soovis Narva Bussiveod hakata tegelema ka kommunaalteenuste osutamisega. Kuna ettevõte kuulub 100-protsendiliselt linnale, siis kasutas linn haljasalade hoolduse lepingu sõlmimiseks riigihanke seaduse erisust, mille järgi saab linn suunata tööd sisetehinguga otse, ilma hanget korraldamata.
    Paraku on 1. maist haljasaladel toimetama asunud ettevõte oma töödega hädas.„Linn ei ole kunagi olnud sellises seisus, praktiliselt kõik on niitmata. Ka laste mänguväljakud on korrastamata, samuti linnamööbel, puud-põõsad ja hekid on hooldamata,“ loetles Narva linnavara- ja majandusameti direktori kohusetäitja Tamara Luigas.
    Samas on Narva Bussiveod esitanud linnale arved täismahus tööde eest. Ligi 50 000 eurost on amet nõustunud poole summa tasumisega. Teise poole maksmiseks aga Luigas allkirja ei anna, sest linn ei saa maksta tegemata tööde eest.
    „Kui keegi arvab, et siin pigistatakse silm kinni või makstakse neile ette, siis seda ei juhtu,“ jätkus ka Narva linnapeal Tarmo Tammistel bussifirma aadressil kriitikat. „Ma ei ole nende tööga rahul ja kui töö ei saa tehtud, siis leiame teise firma. See, et tööd teeb linnale kuuluv ettevõte, ei tähenda, et saab teha mingeid järeleandmisi ja lasta asjadel joosta omasoodu,“ lisas Tammiste.Narva Bussiveod tegevdirektor Eduard East põhjendas probleeme sellega, et ettevõtte jaoks on tegemist uue tegevusalaga, alustati nullist ning ettevalmistusaeg jäi lühikeseks.
    „Mina nimetan neid töisteks probleemideks. Lahendus on, et käime koos linna esindajatega need tegemata kohad üle ja teeme tööplaani, et tööd kiiremas korras ära teha. Tahame anda endast parima, et kvaliteet oleks tasemel,“ lubas East.Kui Narva Bussiveod taotles linnalt sisetehingu sõlmimist, siis põhjendas ettevõte selle vajalikkust järgnevalt: „Sisetehing on avalike teenuste kättesaadavuse ja universaalsuse tagamiseks igati sobiv, vajalik ja mõõdukas meede, andes hankijale senisest suurema kaalutlus- ja iseotsustusõiguse teenuse maksumuse, kvantiteedi ja kvaliteedi küsimustes. Seejuures pole rahaline kokkuhoid kindlasti eesmark omaette ning järeleandmisi kvaliteedis omavalitsusüksus endale lubada ei saa.“
    Selle aasta 18. jaanuaril sõlmis Narva Bussiveod töölepingu endise keskerakondlasest volikogu liikme Aleksandr Moissejeviga, kes suurema osa eelmisest aastast istus trellide taga politseinikule pistise andmise katse eest.Moissejev on ettevõttes tööl projektijuhina, kelle ülesandeks on tellimusreiside arendamine Narva ja Leningradi oblasti erinevate linnade vahel. Kuid linna võimustruktuuri tundvad inimesed peavad Moissejevi rolli ettevõtte trügimisel kommunaalteenuste turule väga suureks.Moissejev ning East on selle tagasi lükanud.
    Mis on mis
    Sisetehing on hankija leping äriühinguga, mille kõik aktsiad või osad kuuluvad otseselt sellele hankijale või talle koos teiste hankijatega või sihtasutusega, mille ainuasutaja on see hankija või mille kõik asutajad on see hankija koos teiste hankijatega. Sisuliselt on tegemist riigihankemenetluseta, s.o konkurentsile mitte avatud, otselepinguga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.